دانلود دانشنامه جودائیکا و دایره المعارف یهودی PDF

  • ۳۱۱۵

دانشنامه جودائیکا

دانشنامه جودائیکا (Encyclopedia Judaica) که در میان پژوهشگران ایرانی به به دانشنامه جودائیکا نیز معروف است، یکی از بزرگترین مجموعه های ارزشمند در زمینه مطالعات یهودیت بوده و به ندرت پژوهش و اثری در باره یهودیت می بینیم که در فهرست منابع و مآخذ آن، نام دانشنامه جودائیکا وجود نداشته باشد.

این دانشنامه با تمرکز بر دین و شریعت یهودی، تمامی اصطلاحات، کلمات و عباراتی که در دین یهودیت دارای مفهومی بوده یا ارتباطی با این دارند را به ترتیب حروف الفبا در 22 جلد توضیح داده است. دانشنامه جودائیکا نسبت به دانشنامه های دیگر بروزتر و جامع تر بوده و تمام ابعاد مکتب یهودیت و آموزه های حیات دینی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی یهودیان را جمع آوری و ارائه می دهد.

در سده 20 میلادی، وقایع تاریخی مهم و تاثیر گذاری برای قوم یهود اتفاق افتاد که سرنوشت این قوم را به شدت دگرگون نمود. اما با توجه قدمت کم زمانی این وقایع، هیچ یک از این موضوعات در هیچ کدام از دانشنامه های قدیمی مربوط به یهودیت منعکس نشده و از این جهت، اهمیت و ارزش دانشنامه جودائیکا دو چندان می شود. موضوعاتی همچون هولوکاست، ظهور پدیده شوم صهیونیسم و تولد رژیم اشغالگر قدس در قرن بیستم از این قبیل مسائل است که توضیح هر یک، ده ها و صدها مدخل را می طلبد که دانشنامه جودائیکا پوشش مناسبی از این مطالب ارائه داده است.

جلد اول این مجموعه به معرفی دانشنامه جودائیکا، نحوه جمع آوری و نگارش آن پرداخته و حاوی اطلاعات و راهنمایی هایی در خصوص ارجاعات مدخل ها و ... است. جناب دکتر حسین سلیمانی (عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم) که سابقا در گروه ادیان ابراهیمی دانشگاه ادیان و مذاهب فعالیت داشتند، در باب معرفی دانشنامه جودائیکا مقاله ای با همین نام، در نشریه هفت آسمان منتشر نموده و به بررسی و معرفی این اثر پرداخته اند. قابل ذکر است بخشی از این مقاله عینا ترجمه مقدمه جلد اول کتاب جودائیکا بوده و بخش دیگر آن محصول قلم دکتر سلیمانی است.

در جدول زیر لیست جلدهای دانشنامه جودائیکا، به ترتیب و بر اساس حروف الفبا قرار گرفته است. شما می توانید جلد مورد نظر خود را با توجه به حرف اول عباراتی که می خواهید درباره آن ها مطالعه کنید، بیابید. به طور مثال چنانچه قصد دارید درباره واژه خاخام (HAKHAM) اطلاعاتی بدست بیاورید و در مقاله و تحقیق خود به کار ببرید باید به جلد 8 دانشنامه جودائیکا مراجعه نمایید.

راهنمای دانشنامه جودائیکا (Encyclopedia Judaica)

جلد 1: از Aa تا Alp

جلد 8: از Gos تا Hep

جلد 15: از Nat تا Per

جلد 2: از Alr تا Az

جلد 9: از Her تا Int

جلد 16: از Pes تا Qu

جلد 3: از Ba تا Blo

جلد 10: از Inz تا Iz

جلد 17: از Ra تا Sam

جلد 4: از Blu تا Cof

جلد 11: از Ja تا Kas

جلد 18: از San تا Sol

جلد 5: از Coh تا Doz

جلد 12: از Kat تا Lie

جلد 19: از Som تا Tn

جلد 6: از Dr تا Feu

جلد 13: از Lif تا Mek

جلد 20: از To تا Wei

جلد 7: از Fey تا Gor

جلد 14: از Mel تا Nas

جلد 21: از Wel تا Zy

جلد بیست و دوم 22: اماکن، اشخاص، اَعلام و فهرست موضوعی

***

دایرة المعارف یهودی

دایرة المعارف یهودی (Jewish Encyclopedia) نسبت به سایر دانشنامه ها از قدمت بیشتری برخوردار بوده و تدوین و جمع آوری این مجموعه در سال های 1901 تا 1906 میلادی به طول انجامیده است. بسیاری از دانشنامه های بعدی که در حوزه یهودیت نوشته شدند، در بسیاری از مدخل های خود از دائرة المعارف یهودی اقتباس و استفاده کرده اند. دانشنامه جودائیکا یکی از همین مصادیق است.

دایرة المعارف یهودی دارای بیش از پانزده هزار مقاله و عکس با موضوعاتی نظیر فرهنگ و آداب یهودی، تاریخ، فرقه ها، اشخاص یهودی است. البته تهیه کنندگان این مجموعه، خواسته یا ناخواسته برخی از جنبش ها و فرقه ها را از حیث محتوا کمرنگ جلوه داده و علی رغم اهمیت تاریخی یا فرهنگی آن، آن طور که باید بدان توجه نکرده اند. موضوعاتی نظیر «کابالا»، «حسیدیم» و «وضعیت و فرهنگ یهودیان در ممالک اسلامی» از این قبیل است.

دایرة المعارف یهودی، بهترین منبع برای آثار علمی

از آنجا که دایرة المعارف یهودی و دانشنامه جودائیکا از لحاظ پژوهشی یک کتاب مرجع دست اول محسوب می شود، رفرنس و ارجاع به آن در مقالات، پایان نامه ها و آثار پژوهشگران محترم اعتبار این آثار را دو چندان کرده و امتیاز مثبتی برای اثر محسوب خواهد شد و بدین ترتیب احتمال پذیرش مقاله یا برگزیده شدن آثار در داوری ها بالاتر می رود.

 

 
نام اثر: دانشنامه جودائیکا (Encyclopedia Judaica)
زبان: انگلیسی
محل چاپ: فلسطین اشغالی، بیت المقدس
 
دانشنامه جودائیکا (22 جلد): 66.000 تومان

پرداخت

(بلافاصله پس از پرداخت در درگاه رسمی، لینک دانلود نمایش داده خواهد شد.)

 

نام اثر: دایره المعارف یهودی (Jewish Encyclopedia)
زبان: انگلیسی
محل چاپ: نیویورک - آمریکا
 
دائرة المعارف یهودی (12 جلد): 48.000 تومان

(بلافاصله پس از پرداخت در درگاه رسمی، لینک دانلود نمایش داده خواهد شد.)
 

  • حوا
    ۱۴ آذر ۰۰ ، ۰۹:۱۵
    خیلی متشکرم از سایت خوبتون، برای پایان نامه ارشدم میخواستم این دایره المعارف رو هرجا گشتم نبود
    واقعا ممنونم
    هر موضوعی که بخواید تو این کتاب هست عالیه
  • تقوی
    ۲۹ آذر ۰۰ ، ۱۵:۴۶
    من اشتباهی بعد از پرداخت صفحه لینک دانلود دانشنامه جودائیکا رو بستم. چطور میتونم مجدد فایل رو دانلود کنم؟ رسید پرداخت موجوده.
    پاسخ سردبیر:
    سلام، وقت بخیر، لینک دانلود به ایمیل اعلامی ارسال شد.
  • فرشید
    ۰۸ دی ۰۰ ، ۲۰:۴۳
    عالی بود مرسی
  • سمیه فروزان
    ۲۲ دی ۰۰ ، ۲۰:۵۲
    سلام
    خیلی خیلی ممنونم از عوامل سایت اندیشکده اریحا بابت قراردادن این دو اثر ارزشمندواقعا دانشنامه جودائیکا و دایره المعارف یهودی دو منبع بی نظیر برای ادیان پژوهان هستند
  • امیرمحمد شاهوردی
    ۳۰ دی ۰۰ ، ۱۵:۰۵
    سلام، ببخشید میخواستم بدونم آیا جودائیکا به صورت قانونی منتشر شده؟ تو اینترنت به سختی برای دانلودش محلی پیدا میکنید شما چطوری تهیه اش کردید؟
    پاسخ سردبیر:
    سلام،
    این اثر بطور قانونی و با مجوز انحصاری در سایت اندیشکده اریحا منتشر شده و انتشار آن در سایت های دیگر ناقض کپی رایت اثر و منجر به پیگرد از سوی اشخاص ذی نفع خواهد شد.
  • امیر شاه حسینی
    ۱۲ خرداد ۰۱ ، ۰۱:۴۴
    سپاس بیکران از دست اندر کاران سایت بزرگ اندیشکده اریحا، ماه ها بود برای تقویت فهرست منابع رساله دکتری به دنبال این دو اثر می گشتم.
  • محمدحسن ساقی
    ۳۱ خرداد ۰۱ ، ۱۳:۰۹
    سلام مجدد
    ایمیل نوشتم سپاس دکتر جان
    پاسخ سردبیر:
    سلام، ایمیل برای چی؟ 
  • علی جدیدبناب
    ۳۰ تیر ۰۱ ، ۱۴:۰۹
    بنده هزینه دریافت جودائیکا را با شماره تراکنش 360973752 مورخه 1401-04-30 ساعت 13:15 واریز کردم ولی دانلود نشد.
    پاسخ سردبیر:
    سلام،
    بله متاسفانه لینک دانلود دچار اختلال شده بود که خوشبختانه رفع شد.

    لینک دانلود مستقیم 22 جلد جودائیکا ظرف 24 آینده به ایمیل شما ارسال می شود.
  • دلاوریان
    ۰۲ مرداد ۰۱ ، ۰۳:۳۸
    ما که دانلودش کردیم مشکلی هم به وجود نیومد
    دست شما هم بی بلا
  • کریمی
    ۰۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۴۶
    بی نهایت سپاسگزارم از سایت خوبتون
  • کیانا افضلی
    ۲۶ شهریور ۰۲ ، ۰۰:۱۷
    سپاس از سایت جامع و ارزشمند اندیشکده اریحا

    با احترام
    کیانا افضلی، از دانشگاه ماستریخت (هلند)
  • هانا
    ۱۸ مهر ۰۲ ، ۱۴:۱۰
    سلام من میخام در پایان نامه ام ثابت کنم تعالیم عهدین خصوصا یهود خشونت امیز است و اسلام دین محبت است ایا این دایره المعارف کمکی بهم میکنه در استخراج اموزه های عهدین؟ و این دو دین؟
    پاسخ سردبیر:
    سلام، این دو منبع فقط به آموزه های یهودی پرداخته و در خصوص اسلام مطلبی ندارد. با این حال می توانید برای غنی کردن منابع پایان نامه تون، بخش هایی از مطالب این دو مجموعه رو در متن پایانه نامه بیاورید. مثل مدخل های مربوط به اعدام و سنگسار و شلاق و... که حاوی مطالب خوبی برای پایان نامه و مقاله نویسی است.

    در باب سنهدرین از سدر نزیقین تلمود نیز مطالب بسیار خوبی در خصوص احکام خشن یهودیان وجود دارد. مثل اعدام کردن با شال و انداختن آتش در دهان مجرمین... 
  • حبیب
    ۱۱ آبان ۰۲ ، ۱۷:۱۲
    با سلام ؛ استدعا دارد راهنمایی فرمائید چطور می توان اصل کتاب را خریداری کرد آیا برای ارسال کتاب به نشانی درخواست کننده تدابیر لازم اتخاذ شده است ؟
    در ضمن به استحضار می رساند سایر کتب تاریخی و رمان و حتی کتب دانشگاهی و غیره مدنظر اینجانب است. لیست کتابها را در سایت شما چگونه می توان مشاهده کرد؟
    با احترام حبیب نسلیون
    پاسخ سردبیر:
    سلام،
    فهرست کتب موجود در سایت از بخش کتابخانه قابل مشاهده است. نسخه کاغذی کتب موجود در سایت غالبا نایاب بوده و معمولا در بازار پیدا نمی شود. جهت تسهیل دسترسی پژوهشگران، نسخه های الکترونیکی برخی آثار با اخذ مجوز انحصاری انتشار یافته است. 
  • بهروز
    ۰۱ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۹:۴۰
    با سلام و سپاس بابت ایجاد امکان پژوهش و تحقیق علمی: نظر به اینکه بنده هم دوره 6 جلدی عربی و هم دوره 27 جلدی( عملا17 جلدی) را پرداخت و با موفقیت دانلود و دریافت نمودم اما بابت دوره بابلی نیز پرداخت نمودم و از حسابم کسر شده با این حال مرا به ادرس دانلود منتقل نکرد و این بخش را دریافت نکردم. چون قصد دانلود دایرت المعارف و جودیکا را هم دارم نگرانم که این مشکل دوباره پیش بیاد لطفا راهنمایی کنید آیا میتوانم دوره بابلی که 30 هزار پرداخت کردم را دریافت کنم؟ با تشکر
    پاسخ سردبیر:
    سلام، وقت بخیر
    لینک دانلود مستقیم به ایمیل اعلام شده ارسال شد. موفق باشید. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی