دانلود کتاب زرسالاران یهودی و پارسی 5 جلد PDF (رایگان)

  • ۱۰۱۲۴

دانلود 5 جلد کتاب زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران با فرمت PDF اثر عبدالله شهبازی در این پست فراهم گردیده است. برای دانلود این دوره پنج جلدی به انتهای مطلب مراجعه کنید.

کتاب زرسالاران یهودی و پارسی و شروع آن

کتاب زرسالاران یهودی و پارسی پیامد تلاشی طولانی از عبدالله شهبازی است که حاصل آن اینک در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. نویسنده این اثر عنوان کتاب را زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران گذاشته تا عنوان آن آینه تمام نمای اثر واقع شود. مولف اثر، عبارت زرسالاری را در همان معنایی استفاده کرده که در متون سیاسی و اجتماعی اخیر اروپا و آمریکا، با مفهوم پلوتوکراسی استفاده می شود.

مولف در ادامه می افزاید: پلوتوکراسی از واژه یونانی پلوتوس به معنای ثروت است و منظور سروری مستقیم یا غیرمستقیم یک اقلیت ثروتمند و بهره مند، نخبگان زرسالار، بر تمامی جامعه است. در این پژوهش زرسالاری دنیای امروز را دارای ساختاری دودمانی یافته ام و لذا از آن با عنوان الیگارشی زرسالار نیز یاد کرده ام. در کاربرد واژه الیگارشی (به معنای نخبه سالاری دودمانی)، نه معادل فارسی آن، تعمد داشته ام زیرا به گمان اینجانب معادل های فارسی گویای تمامی مختصات و ابعاد آن پدیده ای نیست که با این مفهوم شناخته می شود. بدینسان، ترکیب این دو واژه معنایی را می سازد که مورد نظر مولف است.

استفاده از واژه زرسالاری توسط مولف در این اثر، ابداع و نوآوری او نبوده و به قولی جعل اصطلاح نکرده است. فرهنگ سیاسی کنونی نیز برای اطلاق مفهوم پلوتوکراسی از همین اصطلاح بهره برده است.

کتاب زرسالاران یهودی و پارسی ، کمی آلوده به توهم توطئه

مجموعه 5 جلدی کتاب زرسالاران یهودی و پارسی استعمار ایران و بریتانیا به بررسی سیر نفوذ در تاریخ و فرهنگ ملت های مسلمان به خصوص ایران پرداخته است. یکی از مواردی که مشروحا در این اثر مورد بررسی قرار گرفته، سیر نفوذ یهودیان دونمه در امپراطوری عثمانی است که منجر به فروپاشی آن بلاد شد. البته ناگفته نماند عبدالله شهبازی در نگارش این اثر همچون بسیاری دیگر از نویسندگان، از «توهم توطئه» مصون نبوده و در برخی موارد اقدام به ساختن داستان ها و فرضیه های نامعتبری نموده است. لذا خوانندگان محترم باید به این مسئله توجه داشته باشند و تمام مطالب کتاب زرسالاران یهودی و پارسی استعمار ایران و بریتانیا را قطعی و مسلم و صحیح فرض نکنند.

سرفصل های جلد اول تا سوم کتاب زرسالاران یهودی و پارسی

جلد نخست کتاب زرسالاران یهودی و پارسی استعمار ایران و بریتانیا به دو مسئله بنیادین نظری در شناخت تاریخ معاصر ایران اختصاص دارد. اول، استعمار اروپایی، پیشینه و پیوند آن با تحولات جهانی بطور اعم و تحولات مشرق زمین بطور اخص. دوم، سیر پیدایش و تکوین الیگارشی یهودی. در جلد دوم نویسنده مفصلا به مسئله «الیگارشی یهودی و پیدایش زرسالاری جهانی» می پردازد.

جلد سوم به سه بخش تقسیم می شود؛ بخشی به سیر تحول و تکاپوهای الیگارشی زرسالار معاصر در سده نوزدهم میلادی اختصاص دارد با تأکید ویژه بر پیوند آنان با تحولات شرق و ایران، در این بخش با برخی از چهره های نامدار مستعمراتی بریتانیا مانند لرد راندولف چرچیل، سیر هنری دراموند ولف، سیر سیسیل رودر، راولینسون ها و غیره آشنا خواهیم شد و پیوند عمیق آنان را با زرسالاری یهودی خواهیم شناخت.

علاوه بر روچیلدها، زرسالاران نامدار یهودی دیگر به ویژه بارون موریس دو هرش، سیر ارنست کاسل و خاندان ساسون- در این بخش معرفی شده اند. بخش دیگر به پدیده تجارت جهانی تریاک در سده نوزدهم میلادی، جایگاه برجسته آن در اقتصاد و سیاست دنیای آن روز و نقش زرسالاری جهانی در این پدیده می پردازد. در همین بحث نکات تازه ای درباره پیوند تجارت جهانی تریاک با تحولات معاصر ایران مطرح خواهد شد. بخش پایانی مجلد سوم الیگارشی جهانی و دنیای امروز نام دارد.

موضوعات جلد چهارم

جلد چهارم کتاب زرسالاران یهودی و پارسی استعمار ایران و بریتانیا به پدیده الیگارشی پارسی و مباحث مرتبط با آن اختصاص دارد. در این جلد علاوه بر آشنایی با تاریخچه الیگارشی پارسی و نقش آن در تحولات سده های اخیر شبه قاره هند و منطقه، خاندان های برجسته عضو این الیگارشی را خواهیم شناخت. بحثی درباره پیشینه پارسیان و آئین آنان عرضه خواهد شد و شرحی درباره پیوند الیگارشی پارسی با ایدئولوژی آریایی گرایی سده نوزدهم و اوایل سده بیستم.

در این مجلد با تاریخچه انجمن جهانی تئوسوفی و سه رهبر نامدار آن (کلنل الکوت، مادام بلاواتسکی و آنی بزانت) و تکاپوهای نظری و سیاسی آن نیز آشنا خواهیم شد. این در واقع ادامه مبحث دسیسه های سیاسی و فرقه های رازآمیز مندرج در جلد دوم است که به دلیل پیوند آن با الیگارشی پارسی و ایدئولوژی آریایی گرایی در جلد چهارم مطرح خواهد شد. مباحث نظری مطروحه در این جلد، سهمی مهم در تکوین اندیشه سیاسی ایرانی در اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم داشت و در تحولات فکری مشروطه و پس از آن، و سرانجام ظهور سلطنت پهلوی، به شدت موثر بود.

تاریخ ایران، محور جلد پنجم

جلد پنجم کتاب زرسالاران یهودی و پارسی استعمار ایران و بریتانیا بطور کامل به ایران اختصاص دارد. بخش مهمی از آن به تکاپوهای الیگارشی زرسالار معاصر در ایران اختصاص دارد و در این میان تأکید خاص بر نقش الیگارشی یهودی و پارسی و کارگزاران و وابستگان ایرانی آنان است. در کنار مباحث متنوع دیگر، بحثی مفصل درباره بانک شاهنشاهی ایران و انگلیس و جایگاه برجسته آن در تحولات سیاسی ایران ارائه شده است و بخشی مستقل به کودتای ۱۲۹۹ و صعود سلطنت پهلوی اختصاص داده شده است.

دانلود کتاب زرسالاران یهودی و پارسی استعمار ایران و بریتانیا

برای دانلود رایگان کتاب زرسالاران یهودی و پارسی اثر عبدالله شهبازی می توانید از بخش زیر اقدام نمایید.

کتاب: زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران (جلد اول)

نویسنده: عبدالله شهبازی

ناشر: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

حجم: 4.66 مگابایت

حجم: 4.49 مگابایت

حجم: 4.3 مگابایت

7.6 مگابایت

حجم: 3.46 مگابایت


تنظیم: اندیشکده اریحا


  • م.پوران
    ۱۹ آذر ۹۷ ، ۱۰:۳۶
    سلام به شما. عرض خداقوت. از اینکه کتاب های ارزنده تون رو به صورت رایگان در اختیار قرار می دهید واقعا سپاس.
    پاسخ سردبیر:
    سلام و سپاس،
    موفق باشید...
  • محمود
    ۰۵ بهمن ۹۷ ، ۱۲:۲۲
    سلام. این کتاب اجازه نویسنده رو داره؟
    پاسخ سردبیر:
    سلام. استاد شهبازی این کتاب را در سایت رسمی شان، منتشر کردند
  • صدرا
    ۱۵ بهمن ۹۹ ، ۱۸:۰۶

    سلام و عرض ادب

    بنده کی‌خوام یه سیر تازیخ یهودیت و اسراییل رو از صفر و به طور مفصل شروع کنم.

    میشه کمک کنید که از چه کتابی شروع کنم.

    احساس می‌کنم این کتاب خیلی جامع و خوبه ولی برای اولین کتاب خوب نیست و سطحش بالاست

    پاسخ سردبیر:
    سلام، برای شروع کتاب اشنایی با ادیان بزرگ اثر دکتر توفیقی توصیه می شود. چنانچه به این کتاب دسترسی ندارید، می توانید برای شروع، فصل "یهودیت" را در سایر کتاب های "اشنایی با ادیان" بخوانید.

    مطالعه کتاب زرسالاران بدون اشنایی با تاریخ و اموزه های اساسی یهودیت توصیه نمی شود. زیرا در این کتاب، نویسنده بسیاری از تحلیل های خود را جای "اطلاعات" جا زده و بدون شناخت یهودیت قادر به تفکیک این دو از یکدیگر نخواهید بود.
  • حسین
    ۰۳ فروردين ۰۱ ، ۱۸:۰۵
    بجای جلد سوم همان جلد دوم دانلود میشه
  • جاوید
    ۱۶ خرداد ۰۱ ، ۱۲:۵۵
    سلام و تشکر بابت ۵جلد کتاب ارزشمند آقای شهبازی، جلد سوم رو نذاشتین به نظر میرسه جلد ۲رو دوبار گذاشتین ، ممنون
    پاسخ سردبیر:
    سلام،
    ممنون بابت اطلاع رسانی، اصلاح شد
  • نادعلی مجد پناهی
    ۱۶ شهریور ۰۱ ، ۰۸:۱۷
    به نام خدا
    با سلام با توجه به نایابی و قیمت سرسام آور این کتاب، از اقدام شما تشکر می کنیم. برای جبران اگر کمکی در حد وسع بتوانیم انجام دهیم مضایقه نیست. بفرمایید تا ...
  • سید احمد نوربخشیان
    ۲۲ آذر ۰۱ ، ۱۷:۲۰
    ممنون از شما عزیزان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی