دانلود کتاب تلمود PDF + بدون سانسور

  • ۲۲۱۹۲
دانلود کتاب تلمود به زبان های انگلیسی و عربی فراهم شده است، در خصوص ترجمه فارسی تلمود توضیحاتی در ذیل همین مطب ارائه شده است. کتاب تلمود عربی شامل 6 جلد می باشد و تنها مباحث میشنا را شامل می شود و فاقد گمارا است. اما دانلود تلمود بابلی انگلیسی شامل میشنا و گمارا می باشد. برای دانلود این دو مجموعه می توانید به انتهای همین مطلب مراجعه کنید.

تلمود - ترجمه فارسی تلمود - دانلود تلمود - دانلود تلمود فارسی - دانلود رایگان تلمود - دانلود تلمود بدون سانسور - دانلود تلمود پی دی اف - دانلود میشنادانلود تلمود ، دومین کتاب یهودیان

در مورد دین یهود، از آنجایی که منبع پایه مورد اعتماد شناخت این دین، کتاب عهد عتیق می باشد، ترجمه عربی از این متن مقدس در یهودیت وجود دارد. اما سایر متون دینی در یهودیت، تاکنون به زبان عربی ترجمه نشده اند. فلذا یهود پژوهان قادر به مطالعه معارف یهودی خارج از عهد عتیق نیستند. برای دانلود کتاب تلمود PDF می توانید به انتهای همین مطلب رجوع کنید.

کتاب تلمود Talmud پس از عهد عتیق، دومین نص دینی معتبر شمرده شده و همانند منابع دیانت یهودی است. تلمود منبع شرح عهد عتیق بوده و مواد دینی آن را تفسیر می کند و در شکل گیری تفکر یهودی، جایگاه والایی دارد. گاهگاه اهمیت تلمود با عهد عتیق و تورات در میزان اهمیت دینی و شرعی و عبادی، برابری می کند. از آنجایی که ترجمه تلمود که تکیه گاه اصلی در شناخت یهود است و مطالعه یهود بدون آن ناقص است، وجود ندارد، و نیز با توجه به اینکه طبیعت و مواد مباحث عقلی کتاب تلمود، با اساطیر و خرافات پوشانیده شده؛ نبود ترجمه عربی برای تلمود تاثیر بسیاری در مطالعه یهود دارد. من معتقدم که کتاب ترجمه تلمود امری ضروری و شروعی دوباره در مطالعه دین یهود به زبان عربی است. (این متن، ترجمه بخشی از مقدمه است و برای دانلود کتاب تلمود از انتهای همین مطلب اقدام به دریافت این اثر نمایید.)

تمام آنچه ذکر شد، بیانگر اهمیت اقدام دکتر مصطفی عبدالمعبود به ترجمه ی بخش شریعت تلمود است. این بخش شامل اجزای بسیار مهم از میشنا در زمینه شریعت می باشد. میشنا همانند منابع تفسیری عهد عتیق، و منابع شریعت یهودی، مهم بوده و همانند یک کتاب، یک سیستم و یک واحد فعالیت برای سیر و رشد شریعت شفاهی می باشد. و از سویی یک متن تخصصی برای دانش پژوهان می باشد که می تواند راهنمای آنان در مطالعات شان باشد. کتاب تلمود یک نظام شریعت برای صدور حکم در هر حالت عملی ارائه می کند.

طبقه بندی تلمود

پس از دانلود کتاب تلمود در مقدمه آن خواهید خواند: با توجه به تقسیم بندی معروف، محتوای میشنا به شش بخش تقسیم می شود که عبارتند از: بخش زراعیم، که مربوط به احکام خاص کشاورزی است. بخش موعید که مختص به اعیاد و به خصوص احکام روز شنبه است. بخش ناشیم، مربوط به احکام زنان است. بخش نزیقین مربوط به قوانین شهری و جنایی می باشد. بخش قداشیم، مربوط به احکام کیفیت خدمت در معبد و احکام خوردنی و ... می باشد. بخش طهاروت نیز مربوط به احکام طهارت و نجاست می باشد.

اهمیت مطالعه تلمود در شناخت دین یهود

میشنا در فراگیری و شمولیت خود بر مسائل، تفسیر جدیدی برای یهودیت ارائه می دهد که اجازه می دهد در مورد یهودیت میشنایی بحث شود. همانند مرحله ای از مراحل دگرگونی دیانت یهودی که بعد از یهودیت توراتی اتفاق افتاد و داعیه دار پیروی از بخش های مهم تر عهد عتیق بود. ترجمه میشنا که بخشی از کتاب تلمود است، افق هایی بیشتری را جهت فهم عمیق معارف یهودی خواهد گشود. چرا که این منبع دینی یهودی، شکل دهنده ی حیات یهودی است؛ و مفسر تورات و سایر اسفار عهد عتیق می باشد. کتاب تلمود جهان بینی یهودیان را ترسیم نموده و روابط یهودیان و غیریهودیان را تبیین و تحدید می کند.

این اقدام با فعالیت دکتر مصطفی عبدالمعبود از بخش زبان های شرقی در دانشکده «آداب» دانشگاه قاهره، انجام شده و ایشان در زمینه مطالعات تلمود حقیقتا شخصیت علمی شایسته ای بشمار می روند. از این جهت که وی در آن رشته تا سطح فوق لیسانس و دکتری تحصیلات داشته و بخاطر تسلط و آگاهی به اصطلاحات دینی یهودی و مفاهیم آن شخصیت ممتازی است. و بعبارتی تسلط بر زبان عبری متوسط، آگاهی بر ویژگی های عبری میشنا، و نیز از سویی آگاهی بر زبان عربی همگی در این فرد جمع شده است. بدین خاطر است که اثر حاضر، واضح، مستقیم، قوی و متناسب با اهمیت میشنا که همانند یک متن دینی است، ترجمه شده است. عمل وی (دکتور عبدالمعبود) آغازی دوباره در مطالعه یهودیت در جهان عربی است. از خداوند کریم خواستاریم تا به اسلام و مسلمین بدین وسیله خیر برساند.

ترجمه فارسی تلمود وجود ندارد

تلمود تا کنون به فارسی ترجمه نشده و تنها نسخه های عبری، انگلیسی و عربی آن موجود است. لذا توصیه می شود از جستجو برای دانلود ترجمه فارسی تلمود بپرهیزید. ترجمه عربی این اثر روان و فصیح بوده و مطالعه آن برای افراد حوزوی و متخصصین علوم اسلامی که با متون عربی سر و کار دارند، دشوار نیست.

نکته بسیار مهم برای پژوهشگران و نویسندگان

لطفا قبل از دانلود تلمود به این نکته مهم توجه داشته باشید. اگر قصد دارید در تالیف مقاله، پایان نامه یا کتابِ خود از تلمود به عنوان منبع استفاده کنید، پیشنهاد می شود از نسخه 27 جلدی تلمود اورشلیمی عبری-انگلیسی استفاده کنید. این نسخه، در واقع اسکن صفحات چاپی است و قابلیت استناد دارد. همچنین این نسخه کاملا معتبر و دارای امتیاز و ارزش رفرنس است. استفاده از این تلمود و همچنین دایره المعارف جودائیکا شانس پذیرش مقالات شما را در مرحله داوری بالاتر می برد.

بنده در هنگام داوری برخی مقالات به دفعات دیده ام که نویسنده عبارتی را از تلمود نقل می کند و سپس به کتابی غیر از تلمود ارجاع می دهد. به کتاب هایی همچون «سیری در تلمود»، «گنجینه ای از تلمود»، «پروتکل های دانشوران صهیون» و ... . باید توجه داشته باشید که این ها منابع دست سوم و چهارم محسوب می شوند. لذا این شیوه ارجاع دهی یک امتیاز منفی برای اثر شما در مرحله داوری تلقی خواهد شد. شما وقتی نکته ای را از تلمود نقل می کنید، باید به خود تلمود ارجاع بدهید. بنابراین بسته به میزان مهارت تان در زبان انگلیسی یا عربی توصیه می کنم اقدام به دانلود تلمود انگلیسی 27 جلدی یا تلمود عربی 6 جلدی نمایید.

مجددا تاکید می شود اگر قصد ندارید به صورت تخصصی وارد مبحث یهودیت بشوید توصیه می کنم از تهیه تلمود صرف نظر کنید. برای آشنایی با فقه و احکام دین یهود می توانید از کتاب بن ایش های استفاده کنید. این اثر دو جلدی، به زبان فارسی و کاملا روان است. در تحقیقات خود نیز می توانید به آن ارجاع بدهید. بن ایش حای یک اثر دینی از ربی یوسف حییم است که مجموعه احکام روزه مره عوام یهودیان را در بر می گیرد. این کتاب در واقع مانند رساله توضیح المسائل یهودیان است و احکام کاربردی دین یهود را به زبان فارسی ارائه می کند.


***



 

بهای کتاب تلمود (دوره 6 جلدی): 30.000 تومان

پرداخت

توضیح: این فایل PDF تمام 6 جلد میشنا را در بر می گیرد. این نسخه 6 جلدی به زبان عربی و اثر دکتر مصطفی عبدالمعبود است.

فایل فوق بر خلاف نسخه های غیرمجاز، فاقد هرگونه سانسور بوده و انطباق آن با اصل اثر تایید می گردد. (انتشار مجاز و انحصاری نسخه الکترونیکی اثر از اندیشکده اریحا) 


 

بهای کتاب تلمود بابلی (دوره 10 جلدی): ​​​​​​30.000 تومان

پرداخت

توضیح: این فایل PDF شامل 10 جلد تلمود بابلی به زبان انگلیسی و اثر مایکل رودکینسون می باشد.



بهای کتاب تلمود اورشلیمی (دوره 27 جلدی): 81.000 تومان

پرداخت

توضیح: این فایل شامل 27 جلد فایل pdf تلمود اورشلیمی است. این مجموعه بزرگترین و کامل ترین تلمود اورشلیمی در دنیاست که توسط جمع کثیری از اندیشمندان و پژوهشگران به زبان انگلیسی ترجمه شده است. کیفیت صفحات فایل بسیار عالی است.

(انتشار مجاز و انحصاری نسخه الکترونیکی اثر از اندیشکده اریحا) 


(بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود نمایش داده خواهد شد.)

  • عرفان
    ۲۰ فروردين ۹۹ ، ۰۳:۱۷

    سلام و درود درخواست دانلود کتاب تلمود را برای مطالعه و تحقیق 

    پاسخ سردبیر:
    سلام دوست عزیز،
    پس از پرداخت مبلغ در درگاه، می توانید تلمود را با لینک مستقیم دانلود کنید.
  • حبیب قربانی
    ۰۱ خرداد ۹۹ ، ۱۷:۳۱

    سلام، برش هایی از تلمود برای ارائه به مخاطبین انگلیسی زبان مسیحی لازم داشتم،چه جوری می تونم بدست بیارم؟

    پاسخ سردبیر:
    سلام، پاسخ درخواست شما به ایمیل اعلامی، ارسال شد.
  • الیاسی
    ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۹:۳۹
    خیلی وقته دنبال تلمود بودم. بالاخره پیداش کردم. مرسی از سایت خوبتون
    پاسخ سردبیر:
    خیلی هم عالی!
    موفق باشید.
  • اصغر محمدزاده
    ۱۴ خرداد ۰۰ ، ۰۵:۱۰
    من مبلغ رو پرداخت کردم اما لینک دانلودی برام ظاهر نشد!!!
    پاسخ سردبیر:
    سلام، بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود نمایش داده می شود. چنانچه اشتباهی صفحه لینک بسته اید، لینک دانلود به آدرس ایمیل اعلامی ارسال می گردد.
  • یعقوب حسین زاده
    ۰۹ آبان ۰۰ ، ۲۳:۵۳
    بحمدالله دانلود شد، بسیار سپاسگزارم از سایت وزین حقوق و ادیان
    پاسخ سردبیر:
    خواهش می کنم.
    موفق باشید.
  • عاطفه
    ۱۱ آذر ۰۰ ، ۱۸:۰۲
    خیلی دنبالش گشتم، هیچ کتابخونه ای ندارن تلمود رو، بی نهاااایت ممنونم از سایت خوبتون
  • امید
    ۲۲ آذر ۰۰ ، ۱۸:۰۰
    اقا دمتون گرررم
  • مجتبی
    ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۹:۰۷
    سلام این ترجمه عربی از تلمود کامل است؟
    پاسخ سردبیر:
    سلام، بله، همانطور که در توضیحات آمده تلمود از دو بخش میشنا و گمارا تشکیل شده که گمارا در واقع تفسیری بر میشناست. دوره 6 جلدی ارائه شده، تمام 6 سدر میشنا تلمود که شامل 63 رساله می باشد را در بر دارد.
  • کتاب
    ۱۸ دی ۰۰ ، ۱۳:۵۹
    درود
    سپاس بابت خدمات شما
  • سمیه فروزان
    ۲۲ دی ۰۰ ، ۲۱:۰۸
    بی نهااااااااااااااااااااااااایت ممنونم، برای پروژه دانشگام لازمش داشتم لعنتی هییییییییییچ جا نبود
  • مهدی محمودی
    ۳۰ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۰:۰۲
    سلام،همه بدبختیهای مردم ایران بخاطر عدم آگاهی هست، اگر فقط یک درصد از این کتاب به فترسی ترجمه بشه و در اختیار عموم قرار بگیره اونوقت مردم میفهمن، صهیونیست میخاد چه بلایی سر ایران و اصلا چه بلایی سر کل جهان بیاره.
  • عباس منش
    ۱۱ خرداد ۰۱ ، ۱۵:۵۶
    بسیار سپاسگزارم از شما، حقیقتا این کتاب یکی از منابع ارزشمند در پژوهش هاست. قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
  • دکتر بهرامی
    ۱۶ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۳۵
    دانلود شد. سپاس
  • طاهره عظیم زاده
    ۲۷ خرداد ۰۱ ، ۲۳:۱۰
    سلام
    1. چرا فقط یک جلد دانلود شده است؟
    2. قسمت گمارا برای دانلود نیست؟
    سپاسگزارم
    پاسخ سردبیر:
    سلام، درود بر شما
    1- تمام شش جلد به صورت پشت سر هم در فایل PDF به هم چسبیده است.
    2- سه خط اول همین پست را با دقت بخوانید.
  • رضوی نیا
    ۳۰ خرداد ۰۱ ، ۲۰:۳۴
    خوبه خداروشکر متنش روانه میشه با ترنسلیت ترجمه کرد
    البته باید یکم عربی هم بلد باشی خودت
  • هانیه رنگانی
    ۰۴ مرداد ۰۱ ، ۰۱:۴۰
    من نسخه عربی خریدم فارسیشو میخواسم باید چیکار کنم ۳۰ هزارتومنو پرداخت کردم کتاب و دانلود کردم ولی عربی بود
    پاسخ سردبیر:
    با فونت فارسی، بزرگ و قرمز رنگ در توضیحات نوشته شده: «ترجمه فارسی تلمود وجود ندارد.»

    برای دانلود کتاب ترجمه فارسی احکام دینی یهودیان می توانید اقدام به دانلود کتاب بن ایش های نمایید.
  • رسول مومن
    ۲۲ مرداد ۰۱ ، ۲۳:۴۲
    من بعد از پرداخت رفتم تو صفحه دانلود
    متاسفانه باتری لب تابم تموم شد خاموش شد و دیگه نتونستم دانلود کنم. بفرمایید الان چیکار باید بکنم؟
    پاسخ سردبیر:
    سلام،
    لینک دانلود به آدرس ایمیلی که در کامنت تون وارد کردید، ارسال شد. 
    موفق باشید. 
  • Younes
    ۱۱ آذر ۰۱ ، ۱۳:۴۹
    سلام این کتاب ترجمه فارسی هست یا اینگلیسی
    پاسخ سردبیر:
    سلام، توضیحات را بخوانید. 
  • فری
    ۱۸ بهمن ۰۱ ، ۱۱:۲۷
    تلمود به فارسی سال ۱۳۵۵
    به مناسبت جشن شاهنشاهی ترجمه فارسی اش به چاپ رسیده بود
    پاسخ سردبیر:
    چنین نسخه ای وجود ندارد. 
  • امین
    ۲۸ اسفند ۰۱ ، ۱۵:۳۲
    سلام
    دمتون گرم. سایت بسیار عالی دارید. موفق و موید باشید.

    فقط میخواستم بگم که در قسمت مقالات صفحه ی دومش بالا نمیاد. یعنی مطالبش با صفحه اول یکی هست.
    پاسخ سردبیر:
    سلام، ممنون از نظر لطفتون...
    چک شد صفحه مقالات، مشکلی نداشت
  • کریمی
    ۰۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۴۸
    خیلییییی ممنووووونم :)
  • سوزنچی
    ۲۷ تیر ۰۲ ، ۰۱:۰۳
    سلام خدمت مدیریت محترم سایت
    به عرض می رساند نظر به خاص بودن منابع موجود در سایت و نیاز مبرم پژوهشگران برای تهیه آثار، خواهشمند است کد تخفیفی برای تهیه محصولات قرار دهید تا امکان تهیه تعداد بیشتری از آثار برای ما ممکن شود.
    پاسخ سردبیر:
    سلام، وقت بخیر
    جهت مشاهده کدهای تخفیف فعال کلیک کنید: کد تخفیف
    چنانچه از دانشجویان ادیان، الهیات یا رشته های مرتبط هستید، با ارسال تصویر کارت دانشجویی به ایمیل پشتیبانی می توانید از کد تخفیف 50 درصدی برای خرید تمام آثار بهره مند شوید.
  • پروین
    ۲۳ مرداد ۰۲ ، ۰۸:۲۶
    سلام و خسته نباشید
    من هزینه دوره ۲۷ جلدی رو پرداخت کردم لینک اومد ولی دانلود کامل انجام نشد و الان دیگه دسترسی به لینک ندارم
    باید چی کار کنم لطفا راهنمایی کنید.
    پشتیبانی سایت هم پیدا نکردم تماس بگیرم
    پاسخ سردبیر:
    سلام، وقت بخیر، لینک دانلود به ایمیل اعلامی در کامنت ارسال شد. لطفا ایمیلتون رو چک کنید.
    ایمیل پشتیبانی: abulfazlsaghi@gmail.com
  • مهین عباس آبادی
    ۲۳ مرداد ۰۲ ، ۱۶:۳۱
    تقدیر و تشکر از عوامل زحمت کش و خدوم سایت بابت ارائه نسخ با کیفیت کتب نایاب
  • مرتضی پور گنجی
    ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۱۸:۲۶
    سلام و عرض خداقوت خدمت مدیران اندیشکده اریحا، بنده تلمود 27 جلدی را خریدارم خیلی درجه یک بود کیفیتش... میخواستم به نوبه خودم تشکر کنم ازتون، مدت های مدیدی بود به دنبال این مجموعه گرانبها و ارزشمند بودم.
    با سپاس
    مرتضی پورگنجی دانشجوی کارشناسی ارشد ادیان ابراهیمی
  • عبدالله
    ۲۲ مهر ۰۲ ، ۲۱:۲۶
    ای مسلمانان .ای آزادگان عالم الآن زمان کمک به مظلومین قدس است . تابحال هرچه شعار دادید برای امروز بوده دولت این امکان رابرای مردم‌ بخصوص جوانان فراهم کند تا هم دردفاع ازغزه وهم بازسازی غزه بفلسطین اعزام شوند .
  • مجید افشاری
    ۲۳ مهر ۰۲ ، ۰۰:۱۹
    چطور میتونم کتاب کتاب تملود دانلود کنم راهنما کنید
    پاسخ سردبیر:
    با سلام، روی دکمه سبز رنگ خرید کلیک کرده و پس از پرداخت وجه، لینک دانلود مستقیم نمایش داده خواهد شد. 
  • R
    ۰۸ آبان ۰۲ ، ۱۹:۱۵
    باسلام
    کتاب تلمود دوره ۶ جلدی شامل مباحث کلامی همچون وحی شناسی و نبوت و.. می شود یا تنها شامل مباحث فقهی است؟
    پاسخ سردبیر:
    سلام، لطفا توضیحات ذیل اثر را با دقت بیشتری مطالعه نمایید. 
  • حبیب
    ۱۱ آبان ۰۲ ، ۱۶:۵۹
    با سلام ؛ بسیار متشکرم سایت بسیار خوبی است .
  • احمد
    ۱۹ آبان ۰۲ ، ۱۷:۰۰
    سلام، من برای ۲۷ جلدی مبلغ ۸۱ هزار تومان واریز کردم ولی موفق به دانلود نشدم ،لطفا راهنمایی فرمائید،تراکنش۴۷۵۸۷۷۹۱۶ ۱۴۰۲/۸/۱۹. ساعت ۱۵:۴۵
    پاسخ سردبیر:
    سلام، وقت بخیر، لینک دانلود به ایمیل اعلامی ارسال شد. 
  • الی
    ۲۷ آبان ۰۲ ، ۱۹:۱۷
    خدا خیرتون بده
  • دانشجوی دکتری ادیان و عرفان
    ۰۵ آذر ۰۲ ، ۱۹:۴۹
    از تلمود اورشلیمی در نگارش رساله دکتری استفاده گردید. بدین وسیله از عوامل خدوم و اندیشمند سایت اریحا کمال تشکر را دارم.

    با احترام
    ابراهیم زاده
  • حمیده
    ۱۳ آذر ۰۲ ، ۱۸:۰۲
    باسلام
    واقعا وقتی کتب ادیان دیگه رو مطالعه میکنم ،میفهمم که چقد قرآن کتاب حکیمانه ایست.بی دلیل نیست که معجزه پیامبر اسلامه...
  • نورمحمد علی پور خشاب
    ۲۲ آذر ۰۲ ، ۲۱:۱۳
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام و ادب
    ضمن تشکرو سپاس
    بنده مبلغ 40 هزار تومان برای خرید کتاب بن ایش های 2 جلدی با ترجمه فارسی پرداخت کردم لینک ان هم ظاهر شد ولی دانلود ناموفق بود و نتوانستم ان را دریافت کنم لطفا اگر ممکن است لینک دانلود ان را برایم بفرستید. با تشکر
    ******************* جی میل بنده هم این است .
    پاسخ سردبیر:
    سلام، وقت بخیر، لطفا ایمیل خود را چک کنید. 
  • نگار
    ۲۳ آذر ۰۲ ، ۱۳:۲۱
    سلام، خیلی ممنونم از سایت خوبتون، خیلی خوب بود تلمود اورشلیمی تون، من دانشجوی ارشد فقه و حقوقم و دنبال یه موضوع تطبیقی بودم برای پایان نامه، با راهنمایی شما و کمک تون خدارو شکر یه موضوع خوب پیدا کردم
    پاسخ سردبیر:
    سلام، سپاسگزارم، لطف دارید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی