فرقه صدوقیان؛ تاریخچه، عقاید و انقراض

  • ۲۶۸۳

پس از پیروزی قیام مکابیان، یهودیان به دو فرقه «فریسیان» و «صدوقیان» تقسیم شدند. این دو فرقه بشدت با هم مخالفت می کردند تا اینکه این اختلافات منجر به شکست یهودیان در مقابل روم شد. در این مطلب به ذکر وجه تسمیه صدوقیان، تاریخچه، عقاید و وجوه اختلاف فرقه صدوقیان با صدوقیان و در انتها به مسئله انقراض این فرقه می پردازیم.

فرقه فریسیان؛ تاریخچه، عقاید و رابطه آن با مسیحیت

  • ۳۴۵۹

 

پس از پیروزی قیام مکابیان، یهودیان به دو فرقه «فریسیان» و «صدوقیان» تقسیم شدند. این دو فرقه بشدت با هم مخالفت می کردند تا اینکه این اختلافات منجر به شکست یهودیان در مقابل روم شد. در این مطلب به ذکر وجه تسمیه فریسی، تاریخچه، عقاید و وجوه اختلاف فرقه فریسیان با صدوقیان می پردازیم.

اعلامیه بالفور و اهداف بریتانیا از صدور اعلامیه

  • ۱۷۸۳

چرا بریتانیای کبیر اعلامیه بالفور را صادر کرد؟ بریتانیا چه نفعی در تشکیل اسرائیل داشت؟ آیا انگلیس قصد تخلیه بریتانیا از یهودیان را داشت؟ آیا انگلیس بدنیا تسلط بر خاورمیانه از طریق دولتی دست نشانده بود؟

متن بیانیه بالفور چیست؟ چرا انگلیس این اعلامیه را صادر کرد؟

  • ۴۲۲۶

اعلامیه بالفور چیست؟ متن بیانیه بالفور حاوی چه نکات سیاسی است؟ چرا بریتانیای کبیر باید چنین اعلامیه ای صادر کند؟ بریتانیا چه نفعی در تشکیل اسرائیل دارد؟

نقد تاریخی فیلم Exodus:Gods and Kings

  • ۴۴۴۰

فیلم exodus gods and king - دانلود فیلم خروج خدایان و پادشاهان - دانلود فیلم های یهودمحور - فیلم اکسودوس - فیلم هجرت خدایان و پادشاهان - نقد فیلم خروج خدایان و پادشاهان - فیلم های درباره تاریخ یهود

از آنجایی که این فیلم یک اثر تاریخی قلمداد می شود، باید مطابق با تاریخ باشد اما تحریف تاریخ و اعمال سلایق شخصی کارگردان تا بدانجا پیش رفته که برخی کشورها اکران این فیلم را ممنوع نمودند. هدف این مطلب برجسته سازی تحریفات و اکاذیب از طریق تطبیق روایت فیلم با روایات اسلامی و یهودی است. این نقد کاملا تاریخی بوده و ارتباطی به مسائل فنی سینمایی ندارد.

فیلم Exodus: Gods and Kings (خروج: خدایان و پادشاهان)

  • ۹۴۲۸

فیلم exodus gods and king - دانلود فیلم خروج خدایان و پادشاهان - دانلود فیلم های یهودمحور - فیلم اکسودوس - فیلم هجرت خدایان و پادشاهان - نقد فیلم خروج خدایان و پادشاهان - فیلم های درباره تاریخ یهود

سینمایی «خروج: خدایان و پادشاهان» محصول 2014 هالیود به کارگردانی ریدلی اسکات کارگردان معروف انگلیسی است که به به تاریخچه ی یهود پس از یوسف می پردازد. در این پست لینک دانلود این فیلم سینمایی با دو کیفیت 720 و 1080 قرار گرفته، متعاقبا نقد کامل این فیلم نیز بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

باب اول سفر لاویان (تورات)

  • ۲۹۵۶

مطالعه آنلاین تورات - دانلود تورات فارسی - دانلود تورات بدون سانسور - دانلود کتاب مقدس پی دی اف - مطالعه آنلاین کتاب مقدس - دانلود عهد عتیق - یهود شناسی - یهودیت