دانلود مقاله کتب اپوکریفایی عهد قدیم + PDF

  • ۱۸۸۹

عنوان مقاله: کتب اپوکریفایی عهد قدیم

نویسنده: عبدالرحیم سلیمانی اردستانی

عنوان نشریه: هفت آسمان

شماره و دوره: پنجم

چکیده: این نوشتار به معرفی کتاب های اختلافی یهودیان و نیز کتاب هایی که متفقا آن ها را غیرقانونی می دانند، می پردازد. اهمیت این کتاب ها در این است که اولا بسیاری از آن ها حاوی مضامین عرفانی و اخلاقی و حکمی ارزشمندی اند؛ ثانیا به درک کتاب های قانونی و نیز تاریخ و اندیشه های دوره ای که به آن اختصاص دارند، کمک می کنند؛ و ثالثا برخی از آن ها یگانه منبع تاریخ دوره ای از یهودیت اند.


تهیه و تنظیم: اندیشکده اریحا

  • John Dee
    ۱۹ اسفند ۹۸ ، ۰۳:۲۱

    با سلام و درود خدمت شما عزیزان و با تشکر از سایت بسیار خوبتون.

    خواهش میکنم در صورت امکان مجموعه کتب میدراشها را جهت دانلود در سایت قرار دهید.علیرغم جستجوی فراوان هنوز نتوانسته ام نسخه ای فارسی از این مجموعه بدست اورم.بسیار علاقه مند به درک عمیق تورات هستم.مایلم به لایه های عمیقتر آن دست یابم تا بحدی که شروع به یادگیری زبان و خط عبری نموده ام.خواهشمندم این مجموعه را به زبان فارسی در دسترس قرار دهید و یا برایم ایمیل کنید.اطمینان میدهم که هرگز توسط اینجانب در جایی دیگر آپلود نخواهد گردید.

    بسیار شادمان میشوم اگر اطلاعاتی در خصوص کتاب مستطاب " زوهر " بمن بدهید.دست یافتن به این کتاب برای من بصورت یک آرزو باقیمانده است.

    بار دیگر از زحمات شما تشکر و قدردانی میکنم.

    در پناه خداوند سربلند و پیروز باشید.

    آمین

    پاسخ سردبیر:
    سلام، گمان نمیکنم میدراش تا کنون به فارسی ترجمه شده باشد. اما کتاب «زوهر» سال 97 توسط انتشارات علمی و فرهنگی به زبان فارسی چاپ شده که می توانید از انتشارات مذکور تهیه بفرمایید. از لینک زیر می توانید جزوه ای در خصوص «زوهر» دانلود کنید که شاید مفید باشد. (به زبان انگلیسی است)
    موفق باشید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی