دانلود کتاب تولد اسرائیل PDF رایگان + بدون سانسور

  • ۱۱۹۵۴

کتاب تولد اسرائیل صادق زیباکلام

پیش از دانلود کتاب تولد اسرائیل اثر صادق زیباکلام با فرمت PDF پیشنهاد می شود، حتما چکیده مقدمه جالب این اثر را مطالعه نمایید. «تولد اسرائیل» اثر جناب دکتر صادق زیبا کلام، استاد تمام دانشگاه تهران می باشد. دکتر زیبا کلام در این اثر دیدگاه رایج نسبت به ایجاد اسرائیل را به نقد و چالش کشیده و دیدگاه جدید و در عین حال عجیبی نسبت به تشکیل دولت اسرائیل ارائه می دهد. صرف نظر از نظریات متفکران انقلاب اسلامی، و تنها با تکیه بر اسناد بین المللی می توان نقدهایی جدی بر ادعاهای دکتر زیبا کلام ایراد نمود. قابل ذکر است که این اثر موفق به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد نشده است.

چنانچه فرصت کافی برای مطالعه این چکیده از مقدمه را ندارید می توانید به انتهای مطلب مراجعه کنید و اقدام به دانلود کتاب تولد اسرائیل صادق زیباکلام کنید.

دانلود کتاب تولد اسرائیل دکتر زیبا کلام - کتاب تولد اسرائیل - کتاب های دکتر زیبا کلام - اسرائیل - صهیونیسم - شکل گیری اسرائیل - دانلود کتاب در زمینه صهیونیسم - یهود پژوهیچکیده از مقدمه کتاب تولد اسرائیل

 بگذارید از اینجا شروع کنم که نوشتن این کتاب سرنوشت طولانی و پیچیده ای داشت. من هم مثل بسیاری از ایرانیان مسلمان به شدت به مناقشه اعراب و اسرائیل علاقمند بودم و همانند بسیاری از آنان طرفدار فلسطینی ها بودم. همانند سایر ایرانی های هم نسل ام من هم تصور می کردم که اسرائیلی ها مردمانی متجاوز، زورگو، ظالم، غاصب و بی رحم هستند که به کمک استعمار انگلستان، شبکه مرموز و مخوف صهیونیستی و بالاخره حمایت امپریالیزم آمریکا (یا به تعبیر امروزه استکبار جهانی) سرزمین فلسطین را تصاحب کرده اند.

در جریان اشغال آن سرزمین، فلسطینی های مسلمان و مظلوم را در به در و آواره کرده اند. در سال هایی که در دوران جوانی در انگلستان تحصیل می کردم، در اطاقم عکس هایی از جمال عبد الناصر رهبر مصر، یاسر عرفات و لیلا خالد حکایت از گرایش سیاسی ام می کرد. تصویر دیگری صورت به غایت معصوم و مظلوم یک دختر بچه فلسطینی را در یکی از اردوگاه های فلسطینی به نمایش گذارده بود. شماری از بهترین و نزدیکترین دوستان دوران دانشجویی ام دانشجویان عرب بالاخص فلسطینی ها بودند. زمانی که برای نخستین بار به انگلستان وارد شده درست مصادف با جنگ شش روزه ۱۹۶۷ (۱۳۴۶) میان اعراب و اسرائیل شده بود.

علاقه دکتر زیباکلام، مقدمه ساز کتاب تولد اسرائیل

دکتر زیبا کلام در ادامه کتاب تولد اسرائیل pdf می نویسد: آنقدر به موضوع و تحولات آن جنگ علاقمند بودم که با مختصر انگلیسی که در دوران دبیرستان یاد گرفته بودم صبح ها یک روزنامه گاردین می خریدم و به کمک یک دیکشنری انگلیسی به فارسی «حییم» که با خودم از ایران آورده بودم تا پاسی از شب می نشستم و سعی می کردم گزارشات و اخبار مربوط به جنگ میان اعراب و اسرائیل را بفهمم. شدت علاقه و کنجکاوی ام به حدی بود که بسیاری از جملات و پاراگراف ها را که نمی فهمیدم نا امید نشده و از انگلیسی ها و هر کس دیگری که از من بیشتر انگلیسی می دانست می پرسیدم. در دوران دانشجویی همیشه با اعراب و بالاخص فلسطینی ها دوست و نزدیک می شدم و على الدوام در مورد تحولات خاورمیانه و مسائل فلسطینی ها با آنها گفتگو می کردم.

کمتر روزی اتفاق می افتاد که در مورد تحولات جهان عرب بالاخص مناقشه اعراب و اسرائیل اتفاقی بیفتاد و من آن را در روزنامه های انگلستان مطالعه نکنم. به همان میزان که با اعراب و فلسطینی ها سری صوا داشتم، هرزگاهی که با یک اسرائیلی یا یهودی مواجه می شده گارد می گرفتم و با بحث و جدل سعی می کردم به آنها نشان بدهم که آنها غاصب، زورگو و عامل آوارگی و بی خانمانی دو میلیون فلسطینی هستند. روزی که خبر درگذشت جمال عیال الناصر را شنیدم یکی از بدترین روزهای زندگیم تا آن موقع بود.

مقدمه کتاب تولد اسرائیل زیباکلام چنین ادامه می یابد: در همان سال ها به فکر ترجمه تراژدی فلسطینی ها افتادم. در آن زمان ها یکی از معتبر ترین و سرشناس ترین نویسندگان غربی برای نسل ما «ماکسیم رودینسون» یکی از مورخین و صاحب نظران معروف فرانسوی بود. کتاب أعراب و اسرائیل » او را که شهرت زیادی داشت شروع به ترجمه به فارسی نمودم. بخش هایی از آن را به فارسی ترجمه کردم که در حد یک دفترچه ۲۰۰ برگ می شد.

بدون آنکه متوجه شوم، مطالعه آن کتاب برای نخستین بار مرا متوجه ساخت که اسباب و علل به وجود آمدن اسرائیل خیلی پیچیده تر از تصویر و تصورات ساده ای بود که از دوران نوجوانی در ذهن من شکل گرفته بودند. بالاخص متوجه شدم که تحولات اروپای قرن نوزدهم نقش زیادی در به وجود آمدن اسرائیل پیدا می کند. از استثنا ماکسیم رو دینسون که بگذریم، دان من در مورد مناقشه اعراب و اسرائیل عمدتا خلاصه می شد در مطالب و معلومات روز، پیرامون تحولات خاورمیانه. و همانطور که اشاره داشتم کمتر روزی ممکن بود به انتها برساند که در مناقشه اعراب و اسرائیل و یا در ارتباط با فلسطینی ها تحولی مهم اتفاق افتاده باشد و من از آن علم و آگاهی پیدا نمی کردم.

پایان پیشگفتار کتاب تولد اسرائیل

واقعیت آن است که حجم معلومات و دانش ما ایرانی ها نسبت به یهود و یهودیت به شدت اندک است. در عوض معلومات و رویکرد تاریخی، دانش ما از اسباب و علل به وجود آمدن کشور یهود خلاصه می شود در مشتی تئوری ها توطئه و فرضیه های دایی جان ناپلئونی. اگر عمری باقی بود و حضرت حق اراده کردند، تلاش خواهم کرد تا آن مقدمه ۱۷۰ صفحه ای را که در حقیقت تاریخ چهار هزار ساله یهودیت می باشد و ما تا ۱۳۵ میلادی آن را گفته ایم، به صورت جلد دوم این کتاب منتشر نمایم. یعنی جلد دوم به حول و قوه الهی خواهد شد از ۱۳۵ میلادی تا (۱۳۲۷) ۱۹۴۸ که کشور اسرائیل به وجود می آید. می ماند تشکر از سرکار خانم استلا اورشان؛ واقعا زحمتی را که در تایپ این کتاب ظرف ۷ سال گذشته کشیدند را با هیچ کلمات و عباراتی نمی توان توصیف نمود. از لینک زیر می توانید اقدام به دانلود کتاب تولد اسرائیل صادق زیباکلام نمایید.

 

نام کتاب: تولد اسرائیل

نویسنده: صادق زیبا کلام

حجم: 1.95 مگابایت

 

تهیه و تنظیم: اندیشکده اریحا

  • لبیک یاحسین
    ۰۹ آبان ۹۶ ، ۱۱:۳۴
    همین که از روی پرچم اسرائیل رد نشد کافیه واسه نخوندن اثرش 😕
  • mina
    ۲۷ اسفند ۹۶ ، ۰۹:۴۶
    باشه هرچی تو بگی. اصلاً این آدم محض خاطر مبارک شما کتاب 600 صفحه ای نوشته که با بزرگ منشی گاندی وار خودتون تحریمش کنید و اونم خار و ذلیل بشه.
  • شهریار
    ۰۸ بهمن ۹۷ ، ۲۰:۴۳
    درود بر این تنها مرد بیدار امروز زیباکلام. این مرد در میان مردم امروز تنها و اسیر شده . کاش میرفت و در غرب راحت زندگی میکرد و مردم احمق آزارش نمیدادند. (مانند اون احمقی که نوشته "همین که از روی پرچم اسرائیل رد نشد کافیه واسه نخوندن اثرش").
  • فرید
    ۱۲ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۳۲

    لبیک یا حسین  تو از امام حسین چه آموختی  ؟ شک ندارم هیچی

  • S.N
    ۲۳ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۱۸

    ما از امام حسین (علیه السلام) یاد گرفتیم هیهات من الذلت 

    کسی که از روی پرچم قومی که اونو اصلا آدمم حساب نمیکنن رد نشه دارع خودشو به ذلالت میکشونه که ما اینو براساس آموزه هامون قبول نداریم بنده باید فقط در برابر خدا ذلیل شه نه کس دیگه ای 

     

    البته این موضوع دلیل نمیشه که کتابشونو نخونیم ما باید نظریه های مخالف رو هم بدونیم تا بتونیم مقابله کنیم با تحریفاش 

  • فوآد شبانی
    ۲۴ مهر ۹۹ ، ۱۴:۴۰

    هوالخبیر

    ان ربک لبرمرصاد.

    لهم البشری فی الحیات الدنیا.

    نصر من الله و فتح قریب.

    فان حزب الله هم الغالبون.

    ان شا الله

  • کریم
    ۰۴ اسفند ۹۹ ، ۱۵:۵۸

    به به عزیزان جانماز آبکش همیشه حاضر. همه جا تشریف دارن ماشالا. جیب مبارک رو با خزعبلاتشون پر میکنن

  • m_saleh
    ۲۲ آذر ۰۰ ، ۰۲:۲۲
    از بهترین کتبی که تا کنون خوانده ام . بسیار قوی علمی فنی تحلیلی به دور از اغراض شخصی دینی اعتقادی تعصبی . کاملا علمی و عالمانه بود . سپاس و تشکر برای انتشار اسان ان . البته در خصوص جناب ماندلا ممکنه از طرف خودش بخشش شخص داشته اما بنظرم خیلی از سرکرده های اپارتاید رو به ان دنیا فرستادن البته با رای دادگاه
  • علی
    ۰۴ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۰۹
    بعضیا منبع درامدشون از نوشتن چرندیات تو سایتهاس.
    کسی که از عقل و اختیاری که خدا بهش داده استفاده نکنه و فقط مثل میمون مقلد چهارتا آدم تندرو نفهمتر از خودش باشه واسه دوتا ساندیس ، همین میشه که بجای بحث درمورد موضوعات مختلف بیاد کل صورت مسئله رو زیر سوال ببره چون هیچ اطلاعاتی درمورد هیچی نداره!
  • محمد یاسری قمی
    ۱۶ فروردين ۰۱ ، ۰۷:۲۸
    خواهش میکنم تنها یک مورد از کاری که امامان برای ما ایرانیان کردن را بگو .بجز غم و اندوه برایمان چه ارمغانی داشتند ؟
    پاسخ سردبیر:
    امامان، سلطان یا استاندار یا شهردار نبودند که بپرسیم شما برای ما ایرانی ها چکار کردید؟ کدام میدان را ساختید؟ کدام خیابان را کشیدید؟ و کدام آثار باستانی را بجا گذاشتید؟ مطرح کردن نژاد و قومیت در این سوال اشتباه است. چون امامان بنیانگذاران و توسعه دهندگان یک مکتب انسانی هستند که تعلق به قوم یا نژاد خاصی ندارد و هر که آن را بپذیرد با دیگران پیروان آن هیچ فرقی ندارد و همه با هم برابرند. باید بپرسیم امامان برای بشریت چکار کردند؟ 

    امامان انسان هایی بودند که برای هدایت بشر به یکتا پرستی و از بین بردن خرافه و بت پرستی و نیز رشد اخلاق در جامعه از طرف خداوند و پیامبر برگزیده شدند. آن ها بعنوان جانشینان پیامبر، راه و رسم زندگی را بر مبنای وجدان و فطرت انسان تعلیم دادند. در واقع مبنای آموزش های امامان، همان چیزهایی بود که انسان، خود می داند لکن از آن غفلت می کند. (مثل بد بودن دروغ، احتکار، گران فروشی، قتل بناحق، زنا و...)

    پیامبر و امامان بنیانگذاران و توسعه دهندگان یک مکتب فکری فرا ملیتی بودند، نه یک حکومت و سلطنت و سلسله. یک مکتب فکری جامع و همه جانبه که انسان را هم از آسیب به خودش، هم از آسیب به جامعه، باز می دارد و او را از بن بست های فکری انسانی، نا امیدی ها و پوچی ها و تباهی ها نجات می دهد و به او پویایی و طراوت می دهد.

    تربیت شدگان این مکتب تبدیل به انسان های قدرتمندی می شوند که نه ترسی از مرگ یا رنج یا سختی ها دارند و نه از حوادث دشوار آنچنان اندوهگین می شوند که دست از فعالیت بکشند و کنج عزلت و انزوا برگیرند. آن ها برای پیشرفت و رشد خود، خانواده و جامعه شان دست از پویایی بر نمی دارند و همین مسئله، قلب و روح تربیت یافتگان این مکتب را زنده نگه می دارد. 
  • علز
    ۱۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۲:۴۷
    این‌مزخرافت که صادق زیباکلام‌نوشته میخادیه جواری به جنایتهای رژیم کودک کش اسراییل روماس مالی کنه ویه سری ادم احمق هم حرفهای احمق ترازخودشون روقبول میکن
  • پارس مهر
    ۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۰:۱۱
    می بینم که ایرانی نما های داخل اسرائیل خیلی به سایت های ایرانی علاقمند شده اند و از زیباکلام معلوم الحال دفاع میکنند.
    چه خبر از حیفا و تل آویو؟
    شهر موش ها به سم پاشی نیاز داره

    یا مهدی ادرکنی
  • قاسم
    ۲۵ خرداد ۰۲ ، ۱۸:۳۰
    بنده از نزدیک، دکتر زیباکلام را می شناسم و به دانش گسترده و تحلیلهای درستشان ارج مینهم و ایشان را استادی شجاع می دانم که در بیان حقیقت از هیچ خطر و سرزنشی نهراسید و سعی در آگاهاندن جامعه ایران و دوری نسل جدید از خرافات نمود. حقایق را درباره برخی نظریات غلط همچون ولایت فقیه و نظریه عدم جدایی دین از سیاست و نگاه غلط و حوزوی به تاریخ ایران و ده ها موضوع انحرافی بیان کرد. اکنون این ماییم که به داشتن چنین اساتیدی ببالیم یا ناشکری کنیم و اصرار بر ابقاء در جهالت خود بکنیم. راستی چرا از خود نمی پرسیم که؛ اگر زیباکلام دروغ می گوید، پس چرا کشور ما در سایه این سلام ناب و رهبری روحانیان در منجلاب فساد غرق است؟ آن اقتصاد اسلامی که آیات عظام از آن دم می زدند، کو؟؟ موجب این همه کشتار و خفقان انگلیس و آمریکاست؟ دوستان! چرا مطالعه نمی کنید؟
    توصیه می کنم؛ یک کتاب مطالعه نکنید بلکه کتابهای فراوان مطالعه کنید و آگاه شوید، زیرا حکیمان فروده اند: از آن بترس که فقط یک کتاب (کتاب مقدس!) خوانده!!!
    پاسخ سردبیر:
    شما که مدعی مخالفت با خرافات و مخالف نگاه دینی به مسائل سیاسی هستید، اگر ابن کتاب دکتر زیباکلام را قبل از کامنت نوشتن مطالعه می کردید و در محتوای آن نگاه می کردید، حتما متوجه می شدید این کتاب یک اثر کاملا خرافاتی و بی ارزش است.
    زیباکلام، کتاب خود را بر مبنای تعالیم عهد عتیق و تورات یهودیان نوشته در حالیکه غالب انسان های عاقل معتقدند این کتاب دستخوش تحریف بوده و تناقضات بسیاری را از آن استخراج کرده اند.
    اثری که ادعا می شود یک کتاب سیاسی با نگاه غیر دینی و بی طرفانه است چگونه می تواند از حضرت ابراهیم و موسی و هزاران سال پیش حرف بزند؟ آیا از نگاه فلسفه غرب اینها جز افسانه و اسطوره است؟ زیباکلام تنها به جای آنکه با عینک دینی اسلامی ماجرا را برای ما روایت کند، با عینک دینی یهودی قصه را تعریف کرده است. این کتاب بیشتر بدرد حوزه های علمیه یهودی می‌خورد تا سیاست مداران و سیاست پژوهان! 
    در ادامه فرموده اید از آن بترس که فقط کتاب مقدس را خوانده باشد. پیشنهاد میکنم در گوگل سرچ کنید و ببینید کتاب مقدس چیست؟ کتاب مقدس همان کتابی است که زیباکلام اثر ضعیف خود را بر آن استوار کرده در حالیکه کتاب مقدس همواره مورد تردید و انکار فلاسفه و عقلا بوده است.

    توصیه میکنم به جای خواندن و دیدن کانال ها و شبکه های بیگانه و تاثیر پذیرفتن از اخبار سیاه و مغالطه آمیز، کتاب های فراوان مطالعه کنید و آگاه شوید. 
  • محمود
    ۱۰ تیر ۰۲ ، ۱۸:۴۹
    منم از این کتاب به اصطلاح زیبا کلام که میگوید مطالعه کردم و فارغ از دین و ادیان صرفاً تاریخی مطالبی هست که حق را به یهود وصهیونیست و غیره میدهد و ما اشتباهاً با تئوری توطئه توجیه میکردیم ومحکوم اینگونه نیست این کتاب هم چیز قابلی برای نتیجه گیری که نه بابا اسرائیل بصورت طبیعی و تاریخی زاده شده ندارد .بس کار سخیف ودر عین حال ازاستفاده از منابع دینی نتیجه تاریخی گرفته
  • محمود
    ۱۹ مهر ۰۲ ، ۱۰:۲۴
    برای شناخت یهود وصهیونیزم به قران مراجعه کنید ودر رفتار امروز که جنایت میکنند تعقل کنید تا گمراه نشوید
  • کاج
    ۲۲ مهر ۰۲ ، ۱۷:۱۹
    درود بر صادق زیباکلام و تلاشش برای روشن شدن حقایقی که در جامعه ما تبدیل به تابو شده
  • پدرام
    ۲۷ مهر ۰۲ ، ۱۹:۱۷
    آقای زیباکلام به صورت غیرقانونی از یک رشته غیرمرتبط یکهو با پول مملکت اعظام میشن انگلیس که دکترا بخونن و با کمک فائزه هاشمی بدون طی مراحل استاد دانشگاه تهران شده! همین کافیه برای اینکه بدانیم این موجود چقدر نفرت‌انگیز است.
    کتابشم من خوندم هیچ مستند و رفرنس معتبری ارائه نداده و هرچی نوشته از تورات تحریف شده است.
    باید تو اسرائیل بهش جایزه بدن مردک حقیر از وخودبیگانه.
  • پارسا عبدی
    ۱۰ آبان ۰۲ ، ۲۳:۴۴
    کتاب، و سراسر چرندیات. دروغ و پرت و پلاهایی در سطح حسن‌آقا بقال!

    واقعا برای آقای دکتر(!) زیباکلام متاسفم و بیشتر برای کسانی که ایشون استادشون بوده! 🤦‍♂️🤐

    واقعا خجالت آوره...
    زیباکلام مصداق یک شارلاتان پوپولیست آکادمیک نماست

    پففففففف....
    این استاد دانشگاهمونه مثلا! 🤣🤐🫠
  • منوچهر
    ۱۲ آبان ۰۲ ، ۱۰:۰۶
    حیف از وقتی که برای مطالعه مزخرفات ایشون کردم
  • علی قلیزاده
    ۲۳ آبان ۰۲ ، ۱۳:۵۰
    ای کاش یک متفکرعزیزی ، نقدی برا این کتاب مینوشت و منتشر میکرد تا وقتی این کتاب رو خوندیم ، نقدش رو هم بخونیم و مواردی که غیر واقعی و... هست رو با دلیل و مدرک متوجه شده و انوقت بدونیم که دیگه میشه به کتابهای ایشون ویا صحبت های ایشون استناد کرد یانه ...چون خیلی مواقع واقعا زمان نیست برای راستی آزمایی و بررسی مطالب یک سخنران یا نویسنده ....با تشکر از همه عمار های زمان که بصیرت رو گسترش میدن ....یا حق
  • کماندوی پیر#
    ۲۷ آذر ۰۲ ، ۰۳:۲۱
    سلام علم پیدا کنم چی به چیه بعدش نظر بدم عاقلانه تره.نه مثل مجوسیهای خودمون که بعنوان فحش اگه لازم بشه بهم میگن:مسلمون.یاهمه میگن محمود افغان از افغانستان اومدصفویه رو پىچوند انوقت افغان رو که انگلیس ازقاجار گرفت وقبلش لشکری نداشت ییلاق قشلاق خودمون بود
  • محمد
    ۲۸ دی ۰۲ ، ۰۷:۵۸
    اصلا این تاریخ هرچه هست اولاً تا 135 میلادی است و هیچ حقی را برای ظلم به ساکنان قرون اخیر فلسطینی ثابت نمیکند که صهیونیستها میکنند و کسی جوابگو ش نیست خیلیها خیلی جاها بودند این دلیل نمیشه برگردند وبگند اجداد من اینجا بودند شما را هرکی باشین میکشیم و اینجا جای شما میمانیم باید حق و حقوق ساکنان فعلی که مظلوم شده اند اعاده گردد وگرنه همین است که مقاومت و انتفاضه و عزالدین قسام ها جوابگو خواهند بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی