دانلود کتاب جنگ و هولوکاست PDF (رایگان)

  • ۳۴۹۴

محتوای کتاب جنگ و هولوکاست درباره چیست؟

دانلود کتاب جنگ و هولوکاست اثر میشائیل ویلد ترجمه پرویز دستمالچی با فرمت PDF به صورت رایگان در این مطلب برای کاربران فراهم گردیده است. کتاب جنگ و هولوکاست، ترجمه مجله اینفورمیشن منتشر شده از سوی مرکز آموزش های مدنی جمهوری فدرال آلمان با عنوان  کتاب ناسیونال- سوسیالیسم: جنگ و هولوکاست است که با هدف آشنایی نسل جوان با تاریخ و سیاست، از سوی این مرکز، منتشر شده است. مرکزی که با نگاهی بی طرف، جامع، علمی و بر اساس اسناد و مدارک، آموزش سیاسی نسل جدید را به عهده گرفته است تا از این راه شاید «اشتباهات » گذشته تکرار نشوند و انسان ها بتوانند در کنار هم در صلح زندگی کنند.

ایدئولوژی نازیسم، برگرفته از داروینیسم اجتماعی، یعنی انتقال و انطباق و نیز تحریف نظریه علمی تکامل داروین درباره نباتات و حیوانات به امور اجتماعی بود: برتری نژادی. برای ناز یهای آلمان، نژاد آریا، نژاد برتری بود که می بایست بنا بر «جبریت » تکامل جوامع بشر بر سایر ملل (نژادهای پست) سروری کند، همچون دنیای حیوانات، قوی، ضعیف را از میان ببرد. از نگاه آنها، «نژاد برتر» آریایی (ملت آلمان)، برای ادامه حیات، نیازمند «فضای بیشتر» و پالایش «خونی» بود که م یبایست از راه جنگ و از بین بردن ملل پست در بیرون، و پاکسازی نژادی در درون، به انجام رسد. برای آنها همه چیز مطلق و «مقدس» بود، از نژاد آریا تا رهبر.

بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسمدشمنان نازیسم در اندیشه نویسنده کتاب جنگ و هولوکاست

مطابق مندرجات کتاب جنگ و هولوکاست نظام های تام گرا برای بقای خویش همواره نیازمند یک یا چند «دشمن »اند. چنین وانمود می شود که گویا «ایده » یا «نژاد » یا ... در خطر است. دشمن می تواند ضد انقلاب، سرمایه بی نالمللی، امپریالیسم جهانی، طاغوتیان، خرده بورژوازی، شیطان بزرگ، یهودی، نامسلمان، مُلحد، کافر و... باشد. برای نازیسم دو «دشمن» اساسی وجود داشت، دشمن درونی و بیرونی. دشمنان درونی در درجه اول یهودیان بودند، و در پی آن تمام مخالفان سیاسی، از کمونیست ها تا لیبرال- دموکرات ها و دگرباشان، همچون همجنسگرایان یا حتی بیماران. دشمن بیرونی، کمونیسم جهانی بود که هر دو می بایست نابود می شدند.

نازیسم، برای پاکسازی درونی، شش میلیون یهودی و چند صد هزار دگراندیشان و دگرباشان و حتی بیماران، سالخوردگان و ناتوانان را یا در زندان ها و اردوگا ههای کار اجباری از میان برد یا در کور هها سوزاند. آنها برای ایجاد «فضای زندگی بیشتر برای ملت شریف » آلمان، ملت و نژاد برتر، به جنگی دامن زدند که بیش از چهل میلیون کشته برجای گذارد. همه به نام بشریت. به نام «خیر » کار «شر » کردند و خود تبدیل به «شر مطلق » شدند.

انسان در طول تاریخ همواره جنایت کرده است، جنگ همواره وجود داشته است. کشتار دگرباشان و دگراندیشان (به غیراز دموکراس یهای مدرن) همواره وجود داشته است. اما تفاوت اساسی آن با جنایات نازیسم، با هولوکاست، در سیستماتیزه و برنام های کردن جنایت، با هدف نابودی کامل یک ملت (یهودیان)، و «پاکسازی» کل اروپا از یهودیان، توسط یک حکومت بود.

در پیشگفتار آلمانی کتاب جنگ و هولوکاست آمده است: «از تسلیم بی قید و شرط ارتش آلمان به زودی هفتاد سال خواهد گذشت. آنچه آلمان ها در جنگ جهانی دوم با هموطنان و نیز همسایگان اروپائی خود کردند، برای همیشه غیرقابل فهم خواهد ماند. وحشیگری و تحقیر انسانیای که با آن برخی از گروههای اجتماعی همچون بیماران، کولی های سینتی و روما، و بیش از همه، یهودیان به صورت میلیونی تحت پیگرد قرار گرفتند و به قتل رسیدند، یا رفتار تحقیرآمیز، وحشیگری و بد رفتاریهایی که نسبت به اسرای جنگی انجام گرفت و نیز کار اجباری آنها تحت شرایط فلاکتبار غیرقابل تصور، با هدف ادامه ابقاع حکومت ناسیونال- سوسیالیسم، هنوز هم هنگام نگاه به گذشته، وحشت آفرین است.»

پایان جنگ، انسانهایی سرشار از خاطرات و تجربیاتی تلخ بر جای نهاد. همچنین ملتی شکست خورده که اکثریت آن مدعی بود که از جنایات نازیها چیزی نمیدانسته یا اصولا در آنها شرکت نداشته است. در کنار تمام قربانیان این فاجعه، و شاید بیشتر از آن ها، حتی آمران وعاملان این جنایات نیز میبایستی همواره با خاطرات خود زندگی کنند و در تنهایی خویش از خود بپرسند که بر آنها چه گذشت، چه رنج ها که تحمل کردند و نیز چه کارهایی کردند. در دوران پس از پایان جنگ، شروع نوین پس از سال 1945، ساختن دوباره آلمان از میان ویرانه ها و خرابه ها، تمام نیروی موجود انسانها را میگرفت. در آن شرایط، صدای قربانیان جان سالم به در برده از حکومت نازیسم، به گوش کسی نمیرسید و آمران و عاملان جنایات، تلاش در فراموشی مسئولیتها و گناهان خود داشتند.

 

نام کتاب: جنگ و هولوکاست
نویسنده: میشائیل ویلد
مترجم: پرویز دستمالچی

حجم: 1.79 مگابایت

 

تهیه و تنظیم: اندیشکده اریحا

  • The next world
    ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۱۰
    موضوع سایت فوق العاده است.ان شاءالله موفق و سربلند باشین.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی