دانلود کتاب سیری در تلمود PDF + رایگان

  • ۴۴۴۶

دانلود کتاب سیری در تلمود

پیش از دانلود کتاب سیری در تلمود با فرمت PDF حتما توضیحات مربوط به این اثر ارزشمند را مطالعه نمایید. کتاب سیری در تلمود نوشته ادین اشتاین سالتز و ترجمه باقر طالبی دارابی می باشد که توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به چاپ رسیده است. این کتاب بصورت موردی، بخش هایی از تلمود را ذکر نموده و به نوبه ی خود منبع بسیار خوبی برای آشنایی اجمالی با سبک و سیاق منبع عظیم فقهی-تفسیری دین یهود (مجموعه تلمود)، و بطور کلی شریعت موسوی می باشد. چنانچه علاقمند به دانلود تلمود می باشید یا قصد دارید درباره تلمود بخوانید پیشنهاد می شود روی این عبارات کلیک کنید.

سیری در تلمود - تلمود - دانلود کتاب سیری در تلمود آدین اشتاین سالتز - آدین اشتاین سالتز - دانلود سیری در تلمود - گنجینه هایی از تلمود - میشنا - دانلود گمارا - دانلود میشنا - دانلود پی دی اف تلموداهمیت مطالعه کتاب سیری در تلمود ادین اشتاین سالتز

یهودیت دینی کهن است که در تقسیم بندی های دین پژوهانه در دسته «ادیان ابراهیمی» می گنجد که شامل دو دیگر دین بزرگ یعنی مسیحیت و اسلام نیز هست. تاریخ یهودیت گذشته ادیان ابراهیمی است و شناخت این تاریخ و گذشته چراغی افروخته برای آینده است. مترجم کتاب سیری در تلمود که خود افتخار عضویت در مجموعه کسانی را دارد که راه تفقه در دین را برگزیده اند خرسند است که می تواند این اثر را به فارسی زبانان و به ویژه به حوزه های علمیه تقدیم کند. امید که شناخت گذشته تلاش های فکری عالمان یهودی در پاسخگویی به نیازهای دینداران و زنده نگه داشتن تعالیم یهودیت برای تفقه اسلامی و شیعی نیز ره آوردی شایسته داشته باشد. پیش از دانلود کتاب سیری در تلمود PDF باید بدانید که محور و موضوع اصلی این کتاب، یکی از مؤلفه های اصلی شریعت یهود است: دینی که به نظر صاحب این قلم آموزه های مشترک آن با اسلام بیشتر از هر دین دیگری است. برخلاف مسیحیت، که مدعی است «یوغ شریعت» را از گردن پیروان مسیح برداشته است، یهودیت نه تنها از شریعت به یوغ تعبیر نمی کند، که آن را تنها راه نجاتی می شمارد که «تجاوز» از آن ممنوع است.

تأکید یهودیت بر شریعت و پیروی از تعالیم و احکام کتاب و سنت، تداعی کننده تأکید اسلام بر کتاب و سنت نبوی (ص) و تعالیم ائمه اطهار(ع) است. با اندک مسامحه ای می توان کتاب و سنت اسلام را با «شریعت مکتوب» و «شریعت شفاهی» در یهود مقایسه کرد، در عین حال که تفاوتهایی نیز با هم دارند. مطابق آنچه باقر طالبی دارابی در مقدمه کتاب سیری در تلمود نوشته، قوم یهود که همواره مطابق شریعت موسوی زندگی می کرد، به «کتاب»، یعنی همان تورات یا به طور کلی تر «عهد عتیق» نگاهی ویژه داشت. آنان همه چیز خود را در تبعیت محض از فرامین و احکام آن می دانستند و از تورات به حیات و زندگی یهود تعبیر می کردند. از این رو یکی از دغدغه های فکری عالمان یهود، یافتن راه کارهای مناسب برای استفاده بهتر از این منبع وحیانی و منشأ حیات معنوی قوم یهود بود.

در میان فرقه های مختلف یهودیت که با گذشت زمان شکل گرفتند، تنها فرقه «صدوقیان» بر خلاف دیگر فرقه ها، به اینکه موسی علاوه بر شریعت مکتوب یک «سنت شفاهی» نیز به یادگار گذاشته، اعتقادی نداشتند. البته وقتی از سنت شفاهی یهود سخن می گوییم، چیزی فراتر از صرف سنت شفاهی موسوی منظور است. آنچه امروز از سنته یهودی مد نظر است، مجموعه ای از نظرات و فتاوای فقیهان و عالمان یهود نیز هست، و به نظر می رسد که افتراق میان سنت در میان مسلمانان با شریعت یا سنت شفاهی در بین یهودیان، اساسا در همین نکته باشد. در اینجا مجال آن نیست که از تفاوتهای مفهومی و مصداقی سنت در این دو فضا سخن بگوییم.

اگر اقدام به دانلود کتاب سیری در تلمود کنید و مقدمه این اثر را مطالعه نمایید، متوجه خواهید شد که کاربرد سنت شفاهی در یهودیت، بیشتر در تأویل و تفسیر نص و تجزیه و تحلیل واژگان، اصطلاحات و عبارات «کتاب» است. با گذشت زمان و دور شدن از عصر نزول، بسیاری از واژگان و اصطلاحات برای نسل های بعدی غریب، نامأنوس و مشکل آفرین می شود. از این رو، همیشه تلاش شده است که معانی، شرح یا تفسیری را که مخاطبان اولیه متون مقدس گفته اند یا از طرف پیامبر با اصحاب او نقل کرده اند، حفظ، ثبت و ضبط شود، تا در آینده به کار تفسیر و تاویل متون آید.

در این راه، یهودیان که اتکایی بس عظیم به شریعت مکتوب داشته اند، همتی بلند نشان داده و تلاش بسیار کرده اند. شریعت موسوی مانند هر آیین دیگری به چارچوب هایی که با توسل به آنها بتوان مشکلات فهم متون را حل کرد، یا به تعبیر دیگر، به سنتی زنده و پویا که عالمان و خبرگان در هر دو شریعت شفاهی و مکتوب عهده دار انتقال آن به دیگران باشند، سخت نیازمند بود و این مهم مورد تأکید تورات: «نزد لاویان کهنه و نزد داوری که در آن روزها باشد، رفته، مسئلت نما و ایشان تو را از فتوای قضا مخبر خواهند ساخت.» برای دانلود PDF کتاب سیری در تلمود می توانید از لینک زیر اقدام نمایید.

 

نام کتاب: سیری در تلمود

نویسنده: آدین اشتاین سالتز

مترجم: باقر طالبی دارابی

حجم: 1.51 مگابایت

 

 


تهیه و تنظیم: اندیشکده اریحا


  • سید محمد امین ناصحی
    ۲۰ آبان ۰۲ ، ۱۶:۵۳
    سلام وقت بخیر ببخشید آیا ناشر و نویسنده کتاب راضی هستند که شما فایل پی دی اف کتاب را منتشر کنید و ما دانلود کنیم؟
    پاسخ سردبیر:
    سلام، وقت بخیر، این کتاب به صورت گسترده در ده ها سایت منتشر شده و فایل حاضر توسط کتابخانه دیجیتال قائمیه تهیه و منتشر شده است. در صورت درخواست اشخاص ذی نفع لینک دانلود حذف خواهد شد. 
    با این حال شما مجبور نیستید دانلود کنید. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی