کتاب فلسطین از منظر حضرت آیت الله سید علی خامنه ای

  • ۳۰۷۳

نام اثر: فلسطین از منظر حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای

مولف: سعید صلح میرزایی

ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری)

زبان: عربی

معرفی مختصر اثر: در این اثر، سخنان مقام معظم رهبری در مجامع عمومی و خطبه‌های نماز جمعه، پیرامون مسئله فلسطین طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۰ مورد بررسی قرار گرفته است. علی اکبر ولایتی در مقدمه این کتاب، با نگاهی تحلیلی، به تاریخچه مسئله فلسطین پرداخته، و اشغال فلسطین و تشکیل دولت صهیونیستی را بخشی از توطئه غرب جهت مقابله با دنیای اسلام معرفی می‌کند. وی توجه ویژه رهبران انقلاب اسلامی ایران را به مسئله فلسطین، نشانه اهمیت حیاتی این مسئله دانسته، و سخنان و موضع‌گیری‌های رهبر انقلاب را ضامن ادامه حیات مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی می‌داند. عناوین 8 فصل «فلسطین از منظر مقام معظم رهبری» عبارتند از:

  • «کلیات»
  • «شکست ها و پیروزی ها»
  • «مسئولیت‌ها»
  • «جنایات»
  • «راه حل ها»
  • «قهرمانان»
  • «روشنگری»
  • «آینده ی روشن»

در بخشی از کتاب از بیانات رهبری آورده شده است:

«دولت بی‌اصل و نسب؛ دولت جعلى؛ ملتِ دروغى. از اطراف دنیا آدم‌هاى شریر را گرد آوردند و ملغمه‌اى به اسم «اسرائیل» درست کردند! این ملّت است؟! هر جا یهودی‌هاى شریر و خبیثى بودند، در آنجا جمع شدند. در اغلب کشورها، یهودی‌ها هستند و زندگى می‌کنند - در کشور ما هم هستند که زندگی‌شان را می‌کنند - کارى به کار کسى ندارند، کسى هم به آن‌ها کارى ندارد. کشورشان است و در آن زندگى می‌کنند. آن‌هایى که به سرزمین‌هاى اشغالى رفتند، خبیث‌ها، شریرها، طمّاع‌ها، دزدها و آدمکش‌ها بودند که از همه جاى دنیا جمع شدند. این شد یک ملّت؟! ملت و دولتى که این طور به وجود آمده است و اسم خودش را اسرائیل گذاشته، غیر از راهِ ترور، راهى ندارد؛ حرف حسابى ندارد. آن وقت، چنین موجوداتى با این دنائت و پستى و پلیدى، می‌خواهند دولت و ملتِ نورانى و سربلند و عزیزى مثل ایران را در افکارِ عمومىِ جهان متّهم کنند. خودِ آن‌ها از همه متّهم‌تر، مجرم‌تر و روسیاه‌ترند.»
 
قابل ذکر است نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، در تاریخ ۹ مهر ۱۳۹۴ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به این کتاب، مواضع واقعی دولت و رهبر ایران دربارهٔ اسرائیل، خصمانه خواند؛ و از نمایندگان دولت‌های حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل خواست نسبت به سخنان رهبر انقلاب علیه اسرائیل واکنش نشان دهند. سخنان نتانیاهو، در رسانه‌های داخلی ایران بازتاب گسترده‌ای یافت؛ و عملاً موجب معرفی کتاب فلسطین و رجوع دوباره به مباحث این کتاب شد.
برای دانلود کتاب با فرمت PDF اینجا کلیک کنید
حجم: 2.05 مگابایت
تهیه و تنظیم: پژوهش های حقوق و ادیان (www.bjes.ir)
با بهره گیری از بخش معرفی کتاب باشگاه خبرنگاران جوان و سایت صهیونیستی ویکی پدیا

  • س _ پور اسد
    ۲۸ مهر ۹۶ ، ۲۲:۲۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی