دانلود کتاب در ابتدا خدا (تفسیر کتاب پیدایش تورات)

  • ۲۰۸

معرفی کتاب در ابتدا خدا

پیش از اقدام به دانلود کتاب در ابتدا خدا که هم اکنون فایل اصلی با فرمت PDF در انتهای همین مطلب قرار گرفته، توصیه می کنیم توضیحات ارائه شده پیرامون اثر را حتما مطالعه کنید. کتاب در ابتدا خدا اثر درک کیدنر ادیان شناس معروف است که توسط جناب آقای مهرداد فاتحی به زبان فارسی ترجمه شده است. این اثر در انگلستان و توسط انتشارات ایلام به چاپ رسیده و علی رغم اینکه مخاطب اصلی کتاب دانشجویان ادیان و الهیات می باشند، اما ترجمه شیوای اثر امکان مطالعه و فهم آن را برای سایر اقشار و عوام جامعه نیز فراهم نموده است.

پیشگفتار کتاب در ابتدا خدا

کتاب پیدایش نه فقط نخستین کتاب عهد عتیق، بلکه یکی از زیباترین کتابهای آن است این کتاب از درسهای روحانی بسیاری پر است که می توانند در موقعیتهای مختلف ،زندگی راهبر و راهنمای انسان باشند. ولی از طرف دیگر کتاب پیدایش بیش از هر کتاب دیگری در کتاب مقدس مورد نقد و بررسی قرار گرفته و نظرات و آراء در مورد آن بسیار مختلف و متنوع است. مجادلات و مباحثات ،الهیاتی، علمی، تاریخی، و ادبی زیادی که در اطراف آن صورت گرفته خود حاکی از عظمت و عمق این کتاب و در عین حال نشانه حدود تنگ دانش عینی و درک روحانی ما است.
 
با این اوصاف نوشتن تفسیری بر پیدایش لااقل از دو جهت جرأت می خواهد یکی از این لحاظ که چون یک چنین تفسیری همواره در کنار خود پیدایش مورد مطالعه قرار میگیرد مثل تصویری از یک منظره زیبا که در کنار خود منظره قرار داده شود چنان حقیر و ناچیز جلوه می کند و چنان دور از از واقع به نظر میرسد که شاید بسیاری از اوقات مزاحمی بیش ننماید و از جهت دیگر دامنه و وسعت مطالب پیدایش آنقدر زیاد است و کتبی که در اطراف آن نوشته شده آنقدر متعدد میباشد که تفسیر آن احتیاج به مطالعه زیاد و احاطه کافی بر موضوع دارد.

مخاطبان اصلی کتاب در ابتدا خدا (ترجمه مهرداد فاتحی)

کتاب در ابتدا خدا که هم اکنون ترجمه آن به خوانندگان ایرانی تقدیم می شود در وهله اول برای دانشجویان الهیات نوشته شده و در آن تأکید بیشتر بر جنبه فنی تفسیر است تا جنبه روحانی آن یعنی نویسنده میکوشد نخست معنی متن را تا جایی که ممکن است روشن سازد و برای این کار به تحلیل های ادبی و تاریخی توسل می جوید که این خود به گمان من زیربنای هر گونه تفسیر روحانی درستی از کتاب مقدس است.کتاب در ابتدا خدا PDF درک کیدنر ترجمه مهرداد فاتحی
به همین منظور نویسنده در کتاب در ابتدا خدا مقدمه نسبتاً مفصلی که بر تفسیر خود نوشته جنبه های مختلف تاریخی و ادبی نگارش کتاب پیدایش را با توجه به آراء و عقاید رایج مورد بررسی قرار داده که این شاید برای خوانندگان ایرانی که با چنین مباحثی اصلاً آشنایی ندارند تازگی داشته باشد. ولی حسن کتاب در ابتدا خدا در این است که اینگونه مباحث فنی تا حد امکان در مقدمه کتاب و ضمیمه هایی که به بعضی فصول آن اضافه شده آورده شده است و از پاره شدن رشته کلام در تفسیر خود متن تا حدود زیادی جلوگیری به عمل آمده است خواننده با کمی دقت و حوصله می تواند از این قسمت ها اطلاعات دست اولی در مورد چگونگی روند مباحثات در زمینه های مزبور بدست آورد.
 

فراهم شدن امکان دانلود PDF ترجمه فارسی کتاب در ابتدا خدا

هم اکنون امکان دانلود PDF کتاب در ابتدا خدا فراهم شده و در ترجمه فارسی نهایت کوشش به عمل آمده که مطالب حتی الامکان به طور ساده و قابل فهمی بیان گردد، ولی خواننده نیز باید سهم خود را در این مورد متقبل شود و با مایه گذاشتن نقایص ترجمه را جبران نماید. مخصوصاً اینکه چون متن آیات در تفسیر نیامده است، بدون رجوع به آنها در خود کتاب مقدس فهم کتاب بسیار مشکل و تقریباً ناممکن خواهد بود در ضمن نویسنده در تفسیر خود به ترجمه های مختلف انگلیسی اشاره کرده که بیشتر آنها عیناً به فارسی ترجمه شده است، و خواننده می تواند برای درک بهتر مطلب به ترجمه های انگلیسی نیز رجوع نماید.
به طور کلی می توان گفت که کیدنر (نویسنده کتاب در ابتدا خدا) از عهده نوشتن این تفسیر خوب بر آمده است. او نه فقط به جنبه های فنی پرداخته، بلکه برداشتهای روحانی جالبی نیز ارائه کرده است که کتاب او را از این نظر هم غنی می گرداند. به گمان من مهمترین امتیاز «کیدنر» عدم جزم گرائی او در ارائه مطالب میباشد مخصوصاً در مورد مسائلی که بحث انگیز هستند.
 
 
کتاب در ابتدا خدا (ترجمه فارسی): 14.500 تومان

پرداخت

 
(بلافاصله پس از پرداخت در درگاه رسمی، لینک دانلود نمایش داده خواهد شد.)

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی