خرید کتاب مقدس (عهد عتیق و عهد جدید)

  • ۲۷۸۰

توضیحاتی درباره نسخه فروشی کتاب مقدس

اثر حاضر یکی از نسخ قدیمی کتاب مقدس به زبان فارسی بوده و فقط یک نسخه از آن موجود می باشد. این اثر نفیس چاپ سنگی بوده و در بردارنده ترجمه قدیم کتاب مقدس است. این مجموعه توسط انجمن کتب مقدسه به چاپ رسیده و دیگر در ایران توسط هیچ انتشاراتی چاپ نمی شود و اثری کاملا منحصر به فرد، خاص و نایاب است.

کتاب حاضر دربردارنده 1832 و شامل دو بخش عهد عتیق و عهد جدید است. عهد عتیق (که تورات حضرت موسی نیز جزئی از آن است) شامل 39 کتاب (سِفر) بوده که کتاب حاضر در 1388 صفحه نخست خود، تمام اسفار 39 گانه عهد عتیق را پوشش می دهد. بخش دوم کتاب شامل 421 می باشد که اسفار عهد جدید یا همان انجیل های چهارگانه حضرت عیسی را در بر می گیرد. در انتهای کتاب نیز صفحاتی مشتمل بر تصاویر قدیمی اماکن تاریخی و نقشه های قدیمی فلسطین، مصر، سوریه و ... می باشد.

شناسنامه کتاب و سال چاپ

با توجه به قدمت کتاب و چاپ سنگی آن، شناسنامه کتاب به شکل امروزی آن در اثر موجود نیست. در صفحه نخست عبارات زیر درج شده است:

کتاب مقدس

یعنی کتب عهد عتیق و عهد جدید

که از زبانهای اصلی عبرانی و کلدانی و یونانی ترجمه شده است و بهمت انجمن پخش کتب مقدسه در میان ملل بچاپ رسید.

The Holy Bible in Persian

Reproduced by phtography from the Edition of 1904

1980 - 6 M

چاپ سنگی چیست و چه فرقی با نسخه خطی دارد؟

چاپ سنگی نوعی چاپ مسطح است که در آن از سنگ مرمر به جای حروف استفاده می‌شود. برای این کار ابتدا نوشته یا تصویر را روی سنگ مرمر حک می‌کردند و سپس برای برجسته کردن آن از مواد شیمیایی استفاده می‌کردند. پس از آن این تصویر و یا حروف را روی کاغذ به چاپ می‌رساندند. این روش بیش از 70 سال (از اوایل قاجاریه تا پهلوی) در چاپخانه های ایران بسیار پرکاربرد بود. امروزه کتاب های چاپ سنگی که ارزش بسیار زیادی نیز دارند، در گنجینه های شخصی، عمومی یا دانشگاه ها نگهداری می‌شوند. کتاب‌های چاپ سنگی با نسخه‌های خطی مشابهت‌ های زیادی دارند و اغلب افراد عادی و غیر متخصص نسخه چاپ سنگی را با نسخه خطی اشتباه می گیرند. از جمله مشابهت های چاپ سنگی و نسخه خطی می‌توان به تذهیب، تشعیر، جلدبندی نفیس، صفحه‌بندی، جدول‌بندی، صفحه عنوان، کاتب و تاریخ کتابت اشاره کرد.

در ادامه تصاویری از این مجموعه نفیس را می توانید مشاهده نمایید.

تصویر 1: نمایی از کتاب مقدس چاپ سنگی

 تصویر 2: نمایی از شیرازه کتاب روی جلد چرمی آن، عبارت «کتاب المقدس» درج شده است. قابل ذکر است زبان اثر «فارسی» است. این مجموعه دربردارنده ترجمه قدیم کتاب مقدس به زبان فارسی است.

تصویر 3: با توجه به سن و قدمت اثر، از آنجا که کتاب حاضر سال ها پیش به وسیله نایلون، جلد شده بوده در صفحه نخست و صفحه آخر کتاب رد نوار چسب افتاده اما به جز این دو صفحه باقی صفحات کتاب کاملا بی عیب و نقص هستند.

تصویر 4: نمایی از فهرست اسفار عهد عتیق (اسفار عهد جدید نیز بخش دوم کتاب را تشکیل می دهد.)

 


بهای این اثر نفیس و قدیمی 0 تومان می باشد.

توجه: هزینه ارسال رایگان است.


 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی