کتاب اسرائیل و فلسطین

  • ۱۷۵۶
 
این اثر ارزشمند تاریخ مختصر و در عین حال جامعی از سرگذشت سرزمین فلسطین از عهد عتیق، عهد حکومت مسیحیان، دوره صدر اسلام و جنگ های صلیبی تا زمان تولد صهیونیسم و اشغال این سرزمین مقدس توسط صهیونیست ها ارائه می دهد. علاوه بر آن در تبیین مسئله فلسطین از اسناد بین المللی و نظریات اندیشمندان اسلامی و صهیونیست نیز بهره برده است. در ادامه گزیده هایی از کتاب را خواهیم خواند.

گزیده هایی از کتاب:

  * بن گوریون نخست وزیر فلسطین غصب شده می گوید: «تمام یهودیان عالم که بیرون از فلسطین زندگی می کنند آواره و بی خانمان هستند.» و درهای فلسطین به روی مهاجران یهود باز است و آژانس بین المللی یهود کاملا مجهز برای فرستادن یهود به فلسطین و تقویت بنیه اسرائیل می باشد.

  * من در این شورای عمومی اسلامی اعلام می کنم: «مادامی که فلسطین عزیز ما در تصرف صهیونیست های غارتگر است فرد فرد مسلمین جهان از لحاظ شرافت و کرامت و عزت و از نظر روحیه و فکر، «آواره» و نابسامان هستند.

  * هدف نزدیک آنان ایجاد یک دولت یهودی در تمام نقاط میان فرات و نیل است و منتظر فرصتی برای تجدید بنای هیکل سلیمان بر خرابه های مسجد الاقصی می باشند... نخست وزیر اسرائیل در نطق خود با صراحت گفت که: «فلسطین بدون بیت المقدس برای ما ارزشی ندارد و شهر بیت المقدس هم بدون هیکل سلیمان اعتباری نخواهد داشت.» اهداف نهایی یهود این است که بطور نامحدود از ممالک عربی مجاور فلسطین و عموم ممالک اسلامی تا بتواند غصب کند و هوس تصرف اردن و عراق و سوریه و لبنان و حجاز را مکرر ابراز نموده اند. ... ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا بدون پروا و محافظه، در سازمان ملل متحد مشغول به اعمال نفوذ در جهت منافع صهیونیسم شد. نمایندگان پست و ضعیف را با تهدید و تطمیع فریب داد و با زور و فشار و دوز و کلک سازمان ملل را وادار کرد که تقسیم فلسطین را تصویب نماید.

  * این قرار ظالمانه و متجاوزانه از یک مقامی که به نام عدالت به وجود آمده بود صادر گردید 56 درصد از اراضی فلسطین را به یهودیان که فقط مالک 5.6 درصد از اراضی بودند و جمعیت شان کمتر از ثلث جمعیت فلسطین بود تقدیم کرد و 44 درصد از اراضی غیر مرغوب و کم درآمد را برای اعراب و صاحبان و مالکان فلسطین باقی گذاشت.

نام اثر: اسرائیل و فلسطین

پدیدآورنده: اکبر هاشمی رفسنجانی

انتشارات: جهان آرا

 

دریافت
حجم: 6.39 مگابایت


معرفی کتاب: سید ابوالفضل ساقی (نویسنده و پژوهشگر ادیان ابراهیمی)


نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی