اخلاق در دین یهود

  • ۲۵۵۰

یهود، به منزلة یک دین الهی، سنت اخلاقی قوی و مهمی دارد و مبنای این اخلاق نیز کتاب مقدس است. در متن و بطن تورات آموزه های اخلاقی فراوانی آمده اما قوم یهود از همان ابتدا بجای پیروی از تورات، تورات را به پیروی خود در می آورده و هم اکنون نیز چنین میکند. در ادامه اخلاقی که تورات به آن سفارش می کند و اخلاقی که یهود امروز به آن پایبند است را تببین و مقایسه خواهیم کرد.

اصول ایمانی یهود

  • ۳۸۹۲
تورات مبتنی بر ده فرمان اصلی می باشد که تا سالیان درازی بعنوان اصول اولیه اعتقادی و ایمانی یهودیان بشمار می رفتند. این اصول دهگانه تا مدت های بسیاری رواج داشت تا اینکه علمای یهود با استفاده تورات و سایر اسفار عهد عتیق، این اصول را به شکلی نو تدوین نموده و این اصول اعتقادی را در 13 اصل ارائه کرد. در این مطلب به ده فرمان و اصول 13 گانه ایمانی یهود خواهیم پرداخت.

ریشه، معنا و وجه تسمیه «یهودی»

  • ۳۰۰۷

یهودیان در طول و گذر تاریخ، اسامی و القاب متفاوتی از جمله «عبری، بنی اسرائیل و یهودی» را تجربه کرده اند. هدف این مطلب، یافتن  ریشه و بررسی معنا و وجه تسمیه سومین لقب یعنی «یهودی» است. در انتها تفاوت یهودیان با بنی اسرائیل را از نگاه تورات و قرآن بررسی خواهیم نمود.

نظام حقوقی آیین یهود

  • ۱۸۰۰

این مقاله به مطالعه سیستم حقوقی و قضایی شریعت یهودی پرداخته و بر اساس تلمود تقسیم بندی دادگاه ها را مورد اشاره قرار داده است. این مقاله از دائره المعارف اینترنتی یهود تهیه شده و ظاهرا از کتاب «عدالت کیفری در آیین یهود» اثر دکتر حسین سلیمانی اقتباس شده است. این مقاله فاقد امتیاز علمی است.

هولوکاست چیست؟

  • ۱۷۰۶

فاطمه راک خواه، در مقاله «هولوکاست چیست؟» به ذکر تعریف و تاریخچه هولوکاست پرداخته و به تحلیل انگیزه های احتمالی صهیونیسم از طرح و تبلیغ هولوکاست می پردازد. در پایان نویسنده دلایل مطرح شده برای هولوکاست را بر اساس نظریات روبر فوریسون (مخالف مشهور هولوکاست) به نقد و چالش می کشد و آن را داستانی ساختگی بر می شمارد.

هری پاتر با نقاب منجی

  • ۱۶۲۷

حامد جدیدی در مقاله «هری پاتر با نقاب منجی» به تبیین سیاست های جهان غرب برای تسلط بر افکار عمومی و تربیت غربی کودکان و نوجوانان پرداخته و در ادامه با مطالعه موردی نمادها و ساختار فیلم فیلم هری پاتر، این سیاست ها را مورد تطبیق و تحلیل قرار داده است.

منجی عنکبوتی

  • ۱۵۸۷

در این مقاله، حامد جدیدی تحلیلگر سینمای هالیوود، به مطالعه و تحلیل علامت ها و نمادهای فیلم سینمایی مرد عنکبوتی پرداخته و بر اساس عقاید صهیونیستی به تشریح اهداف عوامل پشت پرده فیلم پرداخته است. این مقاله فاقد امتیاز علمی است.

مسیحیت و صهیونیسم خودساخته

  • ۱۷۲۶

این مقاله به معرفی دین مسیحیت و تفکر صهیونیسم پرداخته و با تکیه بر تاثیرات صهیونیستی بر کلیسا و مسیحیان نتیجه می گیرد بسیاری از چهره های شاخص مسیحی و حتی بخشی از عقاید کلیسا در راستای تامین اهداف صهیونیسم جهانی می باشد.

صهیونیسم

  • ۱۸۱۰

این مقاله ضمن ذکر تاریخچه صهیونیسم و عوامل شکل گیری آن به تبیین مبانی فکری صهیونیسم و سازمان تابع صهیونیسم و معرفی اهداف و آرمان های صهیونیسم می پردازد. این مقاله یکی از مفصل ترین مقالات اینترنتی در حوز معرفی صهیونیسم است.

صهیونیسم؛ پیدایش، گسترش و ساختار

  • ۱۷۸۷

فاطمه راک خواه، پژوهشگر حوزه صهیونیسم، در این مقاله تحت عناوین ذیل جریان صهیونیسم را مورد معرفی و نقد قرار داده است: تاریخچه یهود، زمینه های شکل گیری تفکر صهیونیسم، سازمان جهانی صهیونیسم، ایپک، اهم فعالیت های ایپک در حمایت از اسرائیل، رابطه بین صهیونیسم و اسرائیل، احزاب رژیم اسرائیلی. این مقاله فاقد امتیاز علمی است.

صهیونیست ها در کردستان عراق

  • ۱۸۱۸

این مقاله ی کوتاه در تحلیلی مختصر به نقش و دخالت های عوامل رژیم صهیونیستی در کردستان عراق می پردازد. این مقاله فاقد امتیاز علمی است.

حقایقی درباره یهود

  • ۱۷۳۶

الارقم زعبی، نویسنده مقاله حاضر، ضمن معرفی مختصر عهد عتیق، اعیاد یهودی، تلمود، فرقه های یهودی و باورها و آیین های یهودی، به موضوع نژاد پرستی یهودی در تلمود پرداخته است. علی هذا، مقاله حاضر، مقاله ای ابتدایی بوده و برای پژوهشگران مبتدی مناسب بنظر می رسد. این مقاله فاقد امتیاز علمی است.

دانلود کتاب تولد اسرائیل PDF رایگان + بدون سانسور

  • ۱۲۴۰۷

برای دانلود کتاب تولد اسرائیل صادق زیباکلام با فرمت PDF و به صورت رایگان، به انتهای مطلب مراجعه کنید. دکتر زیبا کلام در کتاب تولد اسرائیل دیدگاه رایج نسبت به ایجاد اسرائیل را به نقد و چالش کشیده و دیدگاهی جدید و در عین حال عجیبی نسبت به تشکیل دولت اسرائیل ارائه می دهد و ...

دانلود کتاب دنیا بازیچه یهود PDF + رایگان

  • ۷۰۱۶

امکان دانلود کتاب دنیا بازیچه یهود با فرمت PDF و به صورت رایگان در این مطلب فراهم گردیده است. این کتاب اثر آیت الله شیرازی می باشد و چنانکه از عنوان کتاب بر می آید نویسنده سعی دارد خواننده را از تسلط تدریجی یهودیان و صهیونیست ها بر دنیا آگاه کند و ...

دانلود کتاب سیری در تلمود PDF + رایگان

  • ۴۴۴۳

کتاب «سیری در تلمود» نوشته ی «ادین اشتاین سالتز» و ترجمه باقر طالبی دارابی می باشد که توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به چاپ رسیده است. این کتاب بصورت موردی، بخش هایی از تلمود را ذکر نموده و به نوبه ی خود منبع بسیار خوبی برای آشنایی اجمالی با سبک و سیاق منبع عظیم فقهی-تفسیری دین یهود، یعنی مجموعه «تلمود» می باشد.

دانلود کتاب مزامیر داوود (زبور) + PDF

  • ۱۴۱۰۱

مزامیر داوود که در قرآن از آن به زبور یاد شده از اسفار عهد عتیق است که حاوی جملات موزون با محتوای اخلاق و موعظه می باشد. پست حاضر حاوی لینک دانلود PDF مزامیر داوود می باشد.

دانلود کتاب مقدس PDF رایگان + نسخه خطی عهد عتیق و جدید

  • ۵۸۵۱۶

این پست حاوی لینک مستقیم دانلود کتاب مقدس یعنی عهد عتیق و عهد جدید با فرمت PDF بوده و حاوی تصاویر اسکن شده از تمام صفحات کتاب مقدس است. دانلود کتاب مقدس به صورت رایگان در دو نسخه خطی و تایپی در این مطلب امکان پذیر است.

دانلود تورات فارسی PDF رایگان + بدون سانسور

  • ۱۳۷۳۸۲
در این مطلب لینک دانلود تورات رایگان و تمام اسفار عهد عتیق بصورت PDF و بدون سانسور قرار دادیم. پیش از دانلود ترجمه فارسی تورات پیشنهاد می شود توضیحات و راهنمایی های مربوط به این اثر را که به طور خلاصه نوشته شده، مطالعه نمایید. برای دانلود تورات به ادامه مطلب بروید.

تاثیر امام خمینی و انقلاب اسلامی در اندیشه و عملکرد جنبش جهاد اسلامی فلسطین

  • ۱۸۰۵

این مقاله پس از مطالعه و بررسی اجمالی اصول و تاریخچه تاسیس جنبش جهاد اسلامی و روش ها و عملکرد آن به تاثیر اندیشه های امام خمینی و انقلاب اسلامی بر شهید فتحی شقاقی (بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی) و اصول این جنبش می پردازد. این مقاله بر گرفته از خبرگزاری فارس بوده و فاقد امتیاز علمی می باشد.

تلمود چیست؟ تاریخچه دومین کتاب بزرگ یهودیان

  • ۱۱۳۳۳

تلمود چیست؟ نویسنده آن کیست؟ چه مطالب نژاد پرستانه ای در تلمود وجود دارد؟ میشنا و گمارا چیست؟ در ادامه ویژگی های ظاهری و محتوایی این مجموعه و ادله مشروعیت این کتاب را ذکر نموده و در نهایت با بررسی...