دانلود کتاب کشف الاسرار صهیونیسم PDF (رایگان)

  • ۲۵۵۵

برای دانلود رایگان کتاب کشف الاسرار صهیونیسم اثر سردار سید حسن فیروزآبادی می توانید به انتهای همین مطلب مراجعه کنید. اما پیش از دانلود پیشنهاد می شود حتما توضیحات این اثر را مطالعه کنید تا با محتوا و سرفصل های آن آشنا شوید و چارچوب کلی اثر در ذهن شما شکل بگیرد...

دانلود کتاب دین و دولت در اسرائیل PDF (رایگان)

  • ۳۴۸۹

برای دانلود کتاب دین و دولت در اسرائیل با فرمت PDF و به صورت رایگان می توانید به انتهای مطلب مراجعه کنید. اما پیش از دانلود این اثر ارزشمند، پیشنهاد می شود حتما گزیده هایی از مقدمه این کتاب را مطالعه کنید تا نگاه عمیق تری به این تالیف گرانبها داشته باشید.

دانلود کتاب اسرائیل و مبارزات آزادی بخش در فلسطین PDF

  • ۲۲۹۰

برای دانلود کتاب اسرائیل و مبارزات آزادی بخش با فرمت PDF به انتهای مطلب مراجعه کنید. کتاب اسرائیل و مبارزات آزادی بخش اثر نیکو پورورزان با موضوع مبارزات آزادی بخش گروه های مقاومت فلسطینی می باشد. پورورزان در اثر حاضر، با ترجمه 5 مقاله و تعلیقاتی به مسئله مذکور پرداخته است.

تاریخ یهود 1: ولادت تا خروج حضرت موسی از مصر

  • ۳۵۸۷

در این فصل در سه گفتار شرایط سیاسی پیش از ولادت موسی، وقایع هنگام ولادت و طفولیت، نحوه ورود ایشان به دربار فرعون و در نهایت حوادثی را که منجر به خروج او از مصر شد، بر اساس تورات و قرآن مورد مطالعه قرار می دهیم. ضمن بیان تاریخ، موارد اختلافی بین قرآن و تورات در ذکر وقایع تاریخی را نیز مورد اشاره قرار خواهیم داد.

هویت و نژاد یهودی

  • ۴۸۸۳

یهود مذهب است یا نژاد؟

یهودی کیست؟ به چه کسی یهودی اطلاق می شود؟ یهودی بودن ریشه در نژاد دارد یا مذهب و عقیده؟ آیا انتساب نژاد پرستی به آیین یهودیت یک تهمت نارواست؟ این ها سوالاتی بس عمیق و ریشه دار بوده و پاسخ به آن ها و نیز

اعیاد غیر توراتی: عید حنوکا و عید پوریم

  • ۲۹۳۱

برخی اعیاد یهود دارای صبغه مذهبی بوده و توسط بزرگان یهود به مناسبت های مختلف ایجاد شده و یهودیان به گرامیداشت آن ایام و انجام مراسمات خاصی سفارش شده اند. در این مقاله این دسته را اعیاد ابداعی نام نهادیم.  اعیاد ابداعی عبارتند از عید حنوکا و عید پوریم که در دو گفتار توضیح و آداب و رسوم خاص هریک خواهد آمد.

سایر اعیاد تورات: عید شبات و روش حودش

  • ۱۹۵۱

علاوه بر اعیاد پسح، شاعووت، سوکوت، روش هشانا و کیپور، دو عید دیگر نیز در تورات آمده و آداب و رسوم خاصی بر آن مترتب شده که در طبقه بندی خاصی جای نمی گیرند لذا این دو عید را تحت عنوان سایر اعیاد مذکور در تورات قرار دادیم. در این فصل در دو گفتار این دو عید را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.

اعیاد یامیم نورائیم: روش هشانا و عید کیپور

  • ۲۵۶۴

عید کیپور و روش هشانا از اعیاد بسیار مهم و کلیدی قوم یهود می باشد که هر ساله با حضور گسترده یهودیان در بیت المقدس مناسک آن بجای آورده می شود. از این رو به آن ها، اعیاد یامیم نورائیم (بمعنای روزهای مقدس و پر ابهت) می گویند. در دو گفتار این اعیاد را تعریف و آداب و رسوم خاص هرکدام را بیان خواهیم کرد.

اعیاد سه گانه یهود: عید فصح، عید شاعووت، عید سوکوت

  • ۳۹۲۱

در تورات درباره اعیاد سه گانه چنین آمده است: «سه بار در سال برای من جشن بگیر ...» این سه عید به ترتیب ذکر شده در متن تورات عبارتند از: جشن پسح، جشن شاووعُوت و جشن سوکوُت. در این فصل در سه گفتار، آداب و رسوم مربوط به اعیاد سه گانه را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.

اسلام؛ نسخه جدیدی از یهود

  • ۵۰۷۷

اخیرا برخی سایت های ناسیونالیستی شُبهه ای را مطرح کرده اند مبنی بر اینکه پیامبر اسلام تحت تاثیر مراودات زیادی که با یهودیان داشته اقدام به ساخت دینی ساختگی بر اساس مبانی یهودیت نموده است. آن ها دلیل این ادعا را شباهت اسلام و یهود می دانند. در این مطلب به نقد این شبهه و بررسی علل اصلی تشابه معارف اسلامی با معارف یهودی می پردازیم.